از ورود تصادفی به بازار کار تا ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر
از ورود تصادفی به بازار کار تا ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر
عرصه: کسب و کار

گاهی باید به ندای درون خود گوش بسپاریم و به دنبال خواسته‌هایی که از عمق وجود، خواهان آنها بودیم پیش رویم. گاهی ممکن است رویایی دست نیافتنی در ذهن داشته باشیم و با اراده و حرکت در مسیر درست، قدرت خداوند ما را به موفقیتی چشم‎گیر برساند. خانم حسینی، کارآفرین اصفهانی، از جمله اشخاصی است که با دستان خالی و تنها با اشتیاق و علاقه، دست به کار بزرگی زده است.

خانم حسینی، شاغل و کارآفرین اهل استان اصفهان می‌باشد. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: بنده در حوزه دوخت و تولید لباسهای ورزشی فعالیت دارم و ورود من به این کار، کاملا تصادفی بود و از طریق خواهرم وارد این کار شدم.

وی افزود: من بدون هیچ تجربه قبلی و با پیشنهاد یک نفر از افراد این حوزه وارد صنعت دوخت لباس‌های ورزشی شدم اما در اصل،‌ این پیشنهاد با ارائه درخواست تهیه چرخ خیاطی برای خواهرم مطرح شد و چون او بچه‌های دوقلو داشت، از پذیرفتن کار ممانعت کرد و من از طریق خواهرم با اشتیاق و علاقه بسیاری این کار را پذیرفتم.

حسینی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۸ این کار را شروع کردیم و متاسفانه در شروع کار، ویروس کرونا کار ما را کم‌رنگ کرد و در آن مقطع کار را با سرمایه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان شروع کردم.

ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر در کارگاه خیاطی

این بانوی صنعتگر بیان کرد: در حال حاضر پس از گذشت بیش از ۴ سال از شروع فعالیت خود در این زمینه، ۲۰ چرخ خیاطی در کارگاه دارم و برای ۱۸ نفر اشتغال ایجاد کردم.

وی تشریح کرد: تمام دوخت و دوز و تولید لباس‌های ورزشی، کاپشن و شلوار ست ورزشی مدارس، شلوارهای ورزشی زنانه و.. تولید می‌کنیم و حدودا ۴ هزار شلوار در ماه تولید می‌کنیم.

بازاریابی، نقش مهمی در تولید و فروش کالا دارد

حسینی با اشاره به اهمیت بازاریابی در انجام مراحل تولید و فروش لباس‌ها در بازار رقابتی، خاطرنشان کرد: عمده فروش تولیدات بازاری ما مربوط به سفارشاتی است که از طریق مدارس به دست ما می‌رسد و در این راستا با قراردادهایی که مدارس منعقد می‌کنیم، وظیفه تولید لباس فورم و لباس‌های ورزشی را عهده‌دار می‌شویم.

وی تصریح کرد: چندین بار سعی کردیم با ورود به بازار رقابتی، از طریق افزایش تولیدات و ایده‎‌های جدید، محصولات خود در بازار را عرضه کنیم اما به دلیل بازاریابی نامناسب و غیر اصولی، در این کار موفق نبودیم.

این بانوی کارآفرین تشریح کرد: در حال حاضر صرفا به تولیدات سفارشی از طریق مدارس و کارفرما مشغول هستیم و تلاش برای ورود به بازارهای هدف را با امکان‌سنجی و فراهم شدن شرایط انجام می‌دهیم؛ به همین دلیل است که باید گفت بازاریابی، نقش مهمی در تولید و فروش کالا دارد.

وی با اشاره به نقش مهم دیگر اعضای خانواده در حمایت از به ثمر رسیدن اهداف تولید و اشتغال، گفت: خانواده و به خصوص همسرم، حمایت ویژه‌ای از من داشتند و نه تنها از لحاظ مالی بلکه به طرق مختلف، با تحمل سختی‌های مسیر، من را همراه کردند.

وی اظهار داشت: پسرم در سن نوجوانی قرار دارد و کار بازاریابی برای تولیدات را انجام می‌دهد و علیرغم دوری از خانه، با همکاری و برنامه‌ریزی خوب، کارهای مربوط به خانه را نیز به کمک یکدیگر پیش می‌بریم.

keyboard_arrow_up