الگوی موفق کسب‌وکار؛ اجرا و آموزش پرورش و فروش دام و طیور
الگوی موفق کسب‌وکار؛ اجرا و آموزش پرورش و فروش دام و طیور
عرصه: کسب و کار

شرکت سانیا در استان خوزستان در زمینه پرورش و فروش دام و طیور فعالیت کرده و با آموزش بازاریابی و فروش و نگهداری در این زمینه، سالانه بیش از ۵۰۰ نفر را با فضای این کسب و کار آشنا می‌کند.

 

آقای قلعه‌نوعی مدیرعامل شرکت سانیا واقع در استان خوزستان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: زمانی که کار پرورش را شروع کردم به خیلی از کمبودها در منطقه خودم متوجه شدم به همین منظور برای تکمیل کمبودها و حلقه ها اقدام نموده و در سال ۱۳۹۶ شرکت سانیا را تاسیس کردم.

وی افزود: شرکت ما کار خدمات دام و طیور را انجام می‌دهد و متقاضیانی که به ما مراجعه می‌کنند، در ابتدای کار آموزش می‌بینند و ما در ضمن آموزش مدرک کارآموزی نیز به آنها می‌دهیم؛ همچنین در زمان اجرای سالن و برآورده ساختن آموزش‌های انجام شده، همراهشان هستیم و پس از اعمال خروجی نیز خرید تضمینی محصولات متقاضیان را انجام می‌دهیم.

قلعه‌نوعی عنوان کرد: بعضی از محصولات تولید شده منحصر به عرضه است نظیر خوراک جوجه اما بعضی از محصولات مانند سیستم سرمایشی تهویه‌ها و قفس‌های تیر، توسط شرکت ما تولید می‌شود و با توجه به نیاز پرورش‌دهنده، مواد لازم در کارهای مختلف را تامین می‌کنیم.

تولید مکمل‌های گیاهی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

این کارآفرین خاطرنشان کرد: بر این عقیده بودیم که از داروهای گیاهی می‌توان برای درمان خیلی از بیماری‌ها کمک گرفت و بعضی از مکمل ها را هم با همکاری چند شرکت دانش‌بنیان تولید کردیم تا در زمینه فعالیت دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما بحث جوجه کشی تخم پرندگان بود؛ برای افرادی که متقاضی این کار بودند و جوجه خرید و فروش می‌کنند و یا افراد محلی که در شهرستان شوش و استان خوزستان تخم طیور مورد نظر خودشان را می‌آورند تا برایشان جوجه کشی کنیم و با توجه به ظرفیت آنها، نوع این کار متفاوت است.

 

ارائه مشاوره برای ۵۰۰ متقاضی راه‌اندازی سالن پرورش دام و طیور

قلعه‌نوعی در خصوص نحوه کار دستگاه جوجه‌کشی عنوان کرد: تخم‌مرغ‌ها حدود ۱۹ روز در دستگاه قرار میگیرند و گنجایش حدود ۲ هزار تخم‌مرغ، ظرفیت دستگاه است و در این مدت داخل دستگاه گردش می‌کنند و حرارت می‌بینند و بعد از پایان ۱۹ روز، به دستگاه دیگری انتقال داده می‌شوند و در عرض ۴۸ ساعت، آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی تشریح کرد: از دیگر اقدامات ما در خصوص ترویج کسب و کار و انتقال تجربه به دیگران، مشاوره در فضای مجازی است که سالانه حدود ۵۰۰ تا ۴۰۰ تا مشاوره و راه اندازی سالن پرورش انجام می‌دهیم و تقریبا به طور میانگین از سال ۱۳۹۶، بیشترین آمار این مشاوره‌ها مربوط به شهر اهواز بوده است.

این کارآفرین اذعان کرد: عمده متقاضیان ما، افرادی هستند که قصد شروع کار را دارند یا قبلا آن را شروع کرده و در مراحل فروش به مشکل برخوردند؛ لذا اجرای کار و طرح بازاریابی این افراد را انجام می‌دهیم یا خرید تضمینی را برای محصولات آنها عهده‌دار می‌شویم و برای بحث بازاریابی ۵ درصد کمیسیون از سود آنها کم می‌کنیم.

keyboard_arrow_up