کارگاه تولید لباس که با هزینه شخصی و برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار ایجاد شد
کارگاه تولید لباس که با هزینه شخصی و برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار ایجاد شد
عرصه: کسب و کار

اشتغال‌زایی و فراهم کردن زمینه‌های تولید و درآمدزایی از جمله اقدامات مهمی است که می‌تواند علاوه بر سودمند ساختن کارآفرین، جریان تولید و درآمدزایی در شهر را گسترش داده و در شرایط سخت اقتصادی، کشور را از واردات کالا‌های غیراساسی، بی‌نیاز سازد.

علی مسئولی روحانی اهل شهرستان دزفول واقع در استان خوزستان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: کارگاه تولیدی خیاطی با هزینه شخصی ک با هدف تولید و اشتغال افراد آسیب‌پذیر و خانم‌های سرپرست خانوار ایجاد شده و سودی که از این راه کسب می‌شود، در راستای کارهای فرهنگی صرف می‌شود.

وی افزود: ظرفیت کاری این مجموعه ۱۰ نفر است و درصدد این هستیم تا برای گسترش کارگاه و افزایش سطح تولید، اقدامی موثر انجام دهیم؛ همچنین در بحث بازاریابی برای فروش نیز، از همین اعضای کارگاه و خانم‌ها برای فروش در محله زندگی یا اطراف استفاده میکنیم تا بتوانند با بازاریابی، تولیدات خود را به فروش برسانند.

پوشش هر شخص، تجلی فرهنگ و اصالت او است

مسئولی عنوان کرد: نوع پوشش و لباس هر شخص، حاوی یک پیام است و از این رو در پی این هستیم تا یک کار حرفه‌ای همراه با تولید یک کالای فاخر ایرانی باکیفیت و در حد رقابت با برند‌های خارجی را تولید کنیم و طرح‌هایی که قرار است روی لباس‌ها کار شود، طرح‌های هویت‌زایی باشد که نیاز امروز فرهنگ جامعه است و فرهنگ واقعی و اصالت ما را نمایان کند.

وی ادامه داد: عمده کار ما روی پارچه‌های تریکو انجام می‌شود و اکثر این جنس کار، از جاهای دیگر به شهرستان می‌آید و تولیدی در خود دزفول وجود ندارد؛ علاوه بر آن، تمامی تجهیزات و چرخ‌های خیاطی با کارایی بالا تامین شدند تا کارگاه برای تولیدات مشکلی نداشته باشد.

 

تولید بسته‌های آموزشی و فرهنگی برای دختران

این روحانی دزفولی در انتهای سخنان خود گفت: پوشاک مختص به بانوان و آقایان در مراحل دوخت و چاپ، تماما در این کارگاه تولید می‌شود و علاوه بر آن، بخش ویژه تولیدات ما، تهیه بسته کامل نماز و حجاب برای دختران است که شامل چادر و لباس مدرسه و قرآن می‌باشد که از طریق سفارشات به مدارس و موسسات تحویل داده می‌شود و شکر خدا بازخورد خوبی داشته است.

مسئولی خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم برای اجرا، طراحی و راه‌اندازی کارگاه تولیدی خیاطی برای افراد به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ چون هدف اصلی اشتغال جوانان و ایجاد بستر مناسب برای درآمدزایی و تولید است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up