پس‌اندازهای محدودی که تبدیل به وام قرض الحسنه برای اشتغال‌زایی می‌شوند
پس‌اندازهای محدودی که تبدیل به وام قرض الحسنه برای اشتغال‌زایی می‌شوند
عرصه: قرض الحسنه

مسوول صندوق قرض الحسنه کانون مسجد ولی عصر (عج) دشت مرغاب خرم‌بید در گفتگو با سایت خبری مامردم، اظهار کرد: حدود ۱۵ سال پیش یک صندوق قرض الحسنه‌ای ذیل کانون فرهنگی مسجد فعالیت داشت و به شکل قرعه کشی به متقاضیان وام پرداخت می‌کرد که در نهایت سال ۱۳۹۶ صندوق حضرت ولی‌عصر (عج) را با استفاده از ظرفیت مردمی همان صندوق قبلی دائر کردیم تا در شکل و شمایل جدید به مردم خدمت رسانی شود.

وی افزود: ذیل صندوق اصلی ۱۵ صندوق خانگی تحت یک حساب مشترک فعالیت دارند که هر صندوق ۲۰ الی ۲۵ نفر عضو دارد که به طور متوسط ماهانه در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

اذعان کرد: پس انداز و قسط در صندوق برابر است و در خصوص پس‌انداز هر شخص هر مقدار که توانایی دارد به صندوق واریز می‌کند و مبلغ مشخصی مدنظر نیست اما برای هرکس سه برابر پس‌اندازش وام تعلق می‌گیرد.مسوول صندوق قرض الحسنه کانون مسجد ولی عصر (عج) گفت: در صندوق‌های خانگی به صورت قرعه کشی و پرداخت یکجای قسط وام برای شخص پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: هر ماه برای هر گروه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون وام قرص الحسنه تعلق می‌گیرد که عمده این وام‌ها در راستای اشتغال آفرینی صرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای ضمانت وام‌ها نیز یک چک دریافت می‌شود و تعدادی از اعضای سایر گروه نیز به عنوان ضامن بازپرداخت شخص وام گیرنده می‌شوند.

مسوول صندوق قرض الحسنه کانون مسجد ولی عصر (عج) تشریح کرد: مرکز رابط یک شرکت و نیروهای شاغل در یک مرکز بسته بندی لوازم زینتی بانوان هست که افراد در آن مشغول کار هستند و از این طریق نیز درآمدی کسب می‌کنند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up