موسسه مردمی شهر یاسوج، با آگاهی‌رسانی از بروز معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند
موسسه مردمی شهر یاسوج، با آگاهی‌رسانی از بروز معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند
عرصه: خدمات اجتماعی

موسسه‌های مردمی با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کمک‌معیشتی توسط افرادی از بطن جامعه هدف تشکیل شده و رسالتِ آگاهی‌رسانی و حل مشکلات با کمک‌ نهادهای دولتی را بر عهده دارند؛ موسسه مهر بنیان افق روشن یاسوج، یکی از همین موسسات است.

 

محبوبه سادات مسئول موسسه مهر بنیان افق روشن واقع در شهرستان یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ و با پیشنهاد اداره ورزش‌ و جوانان، اقدام به تاسیس موسسه بنیان افق روشن کرده و فعالیت‌های خود در زمینه‌ آسیب‌های اجتماعی و کارهای فرهنگی را شروع کردم.

وی افزود: برگزاری همایش، جشنواره‌ها، مسابقات ورزشی_فرهنگی، مسابقات آشپزی و رویداد‌ها با توجه به نیاز جامعه توسط موسسه افق روشن انجام می‌شود.

 

سادات عنوان کرد: هر نهاد با توجه نیازهای امروز جامعه، مطالبات خاصی را در نظر دارد؛ از این رو اداره ورزش و جوانان بیشتر کارهای فرهنگی و قرآنی و آموزشی را در زمینه دانش‌آموزان و در مدارس می‌خواهد که با توجه به نیاز امروز جامعه، در مدارس مشخص این اقدامات توسط موسسه ما انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های ما، آگاه‌سازی دانش‌آموزان از مضرات و عواقب نامطلوب معضل اعتیاد است که با برپایی نمایشگاه‌ها و همایش در مدارس، نتایج این معضل اجتماعی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: موسسه مهر بنیان افق روشن یاسوج، با همکاری نهاد‌های مختلف سعی در ترمیم بافت فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی روز در جامعه دارد و تلاش بسیاری از اعضای گروه در راستای اجرای طرح و برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته است.

 

مسئول موسسه بنیان افق روشن گفت: تیراندازی در مراسمات مختلف نظیر عزاداری یا عروسی‌‌ها در شهر یاسوج، یک پدیده فرهنگی و جزو رسوم اشتباه است و در کارگروه‌های فرهنگی سعی می‌کنیم تا با آگاه‌سازی جامعه از عواقب جبران‌ناپذیر آن، با این رسوم اشتباه مقابله کنیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up