فعالیت صندوق قرض الحسنه محله‌ای به یک سبک جدید
فعالیت صندوق قرض الحسنه محله‌ای به یک سبک جدید
عرصه: قرض الحسنه

شهین معظمی، مسوول صندوق قرض الحسنه محله‌ای انصار المهدی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری مامردم، اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه حدود 7 سال است که به شکل رسمی و محله‌ای فعالیت دارد و ماقبل آن نیز به شکل خانگی فعالیت داشت.
وی افزود: این صندوق به شکل گروهی فعالیت دارد و در مجموع سه گروه 20 نفره ذیل آن فعال هستند که هر گروه یک سرگروه دارد.
مسوول صندوق قرض الحسنه محله‌ای انصار المهدی تصریح کرد: مبلغ پس انداز ماهیانه به ازای هر نفر 50 هزار تومان است که بیستم هر ماه این مبلغ از اعضا جمع آوری می‌شود.
معظمی اذعان کرد: نشست‌های صندوق‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود و حداقل وام‌های پرداختی از 600 هزار تومان تا حداکثر 7 میلیون تومان می‌باشد که متناسب با نیاز شخص و مشورت با اعضای گروه مبلغ وام تعیین می‌شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر به ازای هر نفر یک میلیون و 400 هزار نفر پس انداز در صندوق وجود دارد که وام ها از طریق همین منبع پرداخت می‌شود و افراد جدید متقاضی عضویت در صندوق بجای افرادی که کناره گیری می‌کنند، جایگزین می‌شوند.
مسوول صندوق قرض الحسنه محله‌ای انصار المهدی خاطر نشان کرد: مبادله پس انداز در بین گروه ها انجام می‌شود تا هر ماه پرداخت وام‌های مدنظر تداوم یابد اما بیشتر توان هر گروه برای خود آن گروه صرف می‌شود.
معظمی گفت: بازپرداخت اقساط به شکل 10 ماهه است اما در صورت بروز مشکل یک ماه هم به شخص تنفس داده می‌شود به طور مثال اگر کسی 7 میلیون وام بگیرد ماهی 700 هزار تومان اقساط آن است.

 

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up