طبخ غذا توسط مردم و توزیع بین نیازمندان با راه‌اندازی سامانه هوشمند “مرام مهدوی”
طبخ غذا توسط مردم و توزیع بین نیازمندان با راه‌اندازی سامانه هوشمند “مرام مهدوی”
عرصه: خدمات اجتماعی

سامانه هوشمند مرام مهدوی توسط نیروهای جهادی استان یزد طراحی شده و تمام مردم می‌توانند با عضویت در این سامانه، توسط خادمان مرام‌ مهدوی شناسایی شوند و از طریق طبخ غذا و تحویل آن به خادمان، قدمی مثبت برای کمک به نیازمندان بردارند.

 

محمد دانایی، کنشگر اجتماعی اهل استان یزد می‌باشد. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم عنوان کرد: طرح مرام مهدوی با رسالت یادآوری حضور امام زمان در جامعه ایجاد شده و روزهای پنجشنبه اعلام می‌کنیم اگر کسی نذر داشت، به یاد حضور امام زمان(عج) چند پُرس غذای بیشتر طبخ کنند و این اطعمه را بین نیازمندان محل توزیع کنند.

وی افزود: در ۲۶ منطقه یزد، اعضای زیادی وجود دارد و با شناسایی افراد محروم، خیرین را به سمت نذر غذا در این محلات سوق می‌دهیم؛ تمام اتفاقات فوق به صورت دیجیتال و سامانه‌ای و از طریق پیام‌رسان انجام می‌شود و هرشخص نام کاربری و رمز عبور دارد و اعضای ما در مناطق از طریق سامانه، خادمان و خیرین را می‌بینند.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام در سامانه کمک‌های غذایی نیز به صورت دیجیتال انجام می‌شود و افراد می‌توانند در صورت تمایل به عضویت با ارسال عدد ۲ به ۱۰۰۰۲۰۳۱۳ ثبت نام کنند و روز‌های بعد پیامک برای آنها می‌آید و از طریق پیام‌رسان خادمان محله، تمامی افراد مناطق آنها نشان داده می‌شوند.

دانایی تشریح کرد: ۳۱ شهر از کشور پیشنهاد استفاده از این سامانه و برنامه را درخواست داده‌اند و با استقبال خوبی مواجه بوده است؛ از این رو در تلاش هستیم تا این سامانه را در سطح کشور نیز اجرا کنیم.

 

از طریق gps پتانسیل افراد برای محرومیت‌زدایی را شناسایی می‌کنیم

 

دانایی بیان کرد: هر خانواده‌ای که علاقمند بود می‌تواند هر نوع کار معنوی که می‌خواهد انجام دهد، یک گزینه از سامانه انتخاب کند. از این رو با پتانسیل‌هایی که از طریق خادمان محلات دیده شده، ضعف‌های محلات را شناسایی می‌کنیم و ظرفیت افراد نظیر معلم،پرستار، گچ‌کار، بنا، کاسب و.‌. را در این حوزه ها به کار می‌گیریم؛ از این رو افراد می‌توانند احراز هویت کنند و خادمان محل از طریق سامانه و gps از حضور این افراد آگاه می‌شوند و از طریق این افراد، اگر محرومیتی وجود داشته باشد برطرف می‌کنند.

 

بیش از ۵ هزار پُرس غذا در ماه مبارک رمضان جمع‌آوری شد و به نیازمندان رسید

 

دانایی با اشاره به گسترش مشارکت مردم در کارهای توزیع و طبخ غذا عنوان کرد: حضور و ترغیب خانواده‌ها پای کار این امید را می‌دهد که مشارکت در طبخ غذا بیشتر شود؛ از این رو در هفته گذشته بیش از ۲۷۰ خانواده در طرح مرام مهدوی شرکت کردند و هر خانواده دو یا سه پرس غذا تحویل خادمان دادند. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان در طول هفته بیش از ۵ هزار پرس غذا از طرف هزار و دویست کاربر ما به دست رسید که نشان می‌دهد مردم تا چه اندازه بر اهمیت این موضوع در ماه مبارک، واقف هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به طور متوسط قیمت هر پُرس غذای خانگی با کمترین قیمت ممکن را ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، در طول یک هفته ماه مبارک، نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان غذا از طریق مردم محلات یزد به دست نیازمندان رسیده که این نشان‌دهنده ارزش بالای وقف در جامعه ما است و علیرغم اینکه تورم در کشور باعث افزایش قیمت مواد اولیه تهیه غذا می‌شود، با این وجود تعداد غذاهای طبخ شده افزایش یافته و این اعتقاد قوی مردم در قبال کمک به هم‌نوعان را ثابت می‌کند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up