صندوقی برای کارآفرینی به بانوان نیازمند
صندوقی برای کارآفرینی به بانوان نیازمند
عرصه: قرض الحسنه

چراغعلی‌زاده، مسوول صندوق قرض الحسنه یاوران مهدی حسینیه فاطمه‌الزهرا در گفتگو با سایت خبری ما مردم، اظهار کرد: این صندوق از سال ۱۳۹۷ تحت نظر حسینیه به صورت گروه محور شروع به کار کرد که هر گروه حدود ۲۷ نفر عضو دارد و رفته رفته به تعداد اعضا و گروه‌ها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به قوانین این صندوق افزود: یکی از بهترین قوانین صندوق این است که در قبال وام پرداختی به شخص هیچ ضامن، چک و یا سفته نمی‌گیرد و این کار را برای وام‌گیرنده راحت‌تر کرده است

چراغعلی‌زاده عنوان کرد: دو و نیم برابر موجودی فرد در صندوق به وی وام قرض الحسنه تعلق می‌گیرد که این وام بر حسب نظر سر گروه و یا قرعه کشی به فرد پرداخت می‌شود.

مسوول صندوق قرض الحسنه یاوران مهدی حسینیه فاطمه‌الزهرا در تشریح ساختار صندوق گفت: دو صندوق کل وجود دارد که در ذیل هر صندوق ۴ گروه فعالیت می‌کند اما هر دو صندوق در صورت نیاز مبادله سرمایه می‌کنند.

وی بیان کرد: سقف وام‌ها یک میلیون تومان است اما در مواقع اضطراری تا ۵ میلیون تومان نیز وام پرداخت شده که عمده این وام‌ها برای مسائل اشتغال‌زایی اختصاص یافته و به طور مسائل در شغل‌هایی از قبیل خیاطی، تولید گل‌سر در خانه و یا تکثیر کاکتوس، تهیه و بسته بندی سبزیجات، رب، ترشی و… خانگی اختصاص یافته است.

چراغعلی‌زاده خاطر نشان کرد: اعضای صندوق که همه آن‌ها از قشر بسیار ضعیف جامعه هستند بعضا تا سه بار از ابتدا تاکنون وام دریافت کرده‌اند و کماکان این چرخه ادامه دارد.

وی گفت: همه وام‌ها با حسن اعتماد به وجود آمده و براساس معرفی و تایید سرگروه پرداخت می‌شود و در بحث باز پرداخت هم مشکلی نداریم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up