صندوق قرض‌الحسنه امام زمان(عج)، یاریگر دستان ناتوان
صندوق قرض‌الحسنه امام زمان(عج)، یاریگر دستان ناتوان
عرصه: قرض الحسنه

صندوق‌های قرض‌الحسنه با مشارکت مردم و خیرین، به عنوان پشتوانه‌ای مطمئن، فعالیت‌های متعددی در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی انجام می‌دهند.

 

حمید فتحی روحانی سطح سه حوزه علمیه و اهل شهرستان طارم واقع در استان زنجان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار داشت: اقدامات جهادی ما به همراه دیگر دوستان، از زمان شیوع کرونا آغاز شد و با توزیع بسته‌های معیشتی و موارد لازم، کمک‌رسانی صورت گرفت.

وی افزود: به دلیل کشت و پرورش زیتون در اکثر باغات طارم، عمده مردم از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند و درصد فقر بسیار پایین است. پنج سال قبل تصمیم گرفتیم صندوق قرض‌الحسنه امام زمان(عج) را تاسیس کنیم و مبلغ ثابت ماهانه‌ حداقل ۱۰ هزارتومان از اعضا دریافت شود تا بتوانیم آخر ماه به افراد وام بدهیم.

وی عنوان کرد: به مرور زمان، سرمایه صندوق بالا رفت و این پول در موارد بهداشت و درمان افراد و تهیه بسته‌های معیشتی در زمان کرونا هزینه می‌شد.

 

لزوم ساماندهی خیرین شهر برای شناسایی کمک‌های هدف

فتحی با اشاره به وجود خیرین متعدد در شهرستان و حمایت‌های مالی برای محرومیت‌زدایی، بیان کرد: خیرین بسیاری در شهر وجود دارند که می‌خواهند کمک‌رسانی کنند اما چون ساماندهی نشدند، به طور مفید نمی‌توانیم از اعطای سرمایه آنها استفاده کنیم.

وی گفت: در این خصوص باید یک مجمع متشکل از مدیر و حسابدار و منشی شکل بگیرد و حضور این خیرین ثبت شده و با تعامل با دیگر موسسات و خیریه‌ها، افراد خیّر را در کارهای خاصی که می‌خواهند کمک کنند، هدایت کنیم.

keyboard_arrow_up