رسالت این گروه‌جهادی، ایجاد نشاط در جامعه و شاد کردن مردم است
رسالت این گروه‌جهادی، ایجاد نشاط در جامعه و شاد کردن مردم است
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه‌جهادی شهرستان میامی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، سعی در ایجاد فضایی بانشاط در جامعه دارد و علاوه بر محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار، از طریق مطالبه‌گری به مشکلات مردم حاشیه‌نشین رسیدگی می‌کند.

 

محمد انوری اهل شهرستان میامی واقع در استان سمنان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: از سال ۱۳۸۷ تا کنون فعالیت خود را در حوزه های فرهنگی و هنری آغاز کردیم و ماهیت فعالیت‌های گروه اینگونه بود تا بتوانیم سطح روحیه مردم را با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب افزایش دهیم.

وی افزود: شهرستان میامی سالنی برای نمایش سینما ندارد؛ از این‌رو با نیروهای داربست و حمل‌ونقل لوازم و تجهیزات و استقرار آنها، سعی در این داریم تا با نمایش و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، دل مردم را شاد کنیم.

انوری عنوان کرد: مدت‌زمانی از اجرای این طرح گذشت و دیدیم که این برنامه‌ها تکراری است؛ پس برنامه‌های ورزشی را اضافه کردیم سپس به برنامه‌های قرآنی روی آوردیم و در این زمینه، ۱۰۰ نفر از جوانان را در گروه‌ خود جذب کردیم.

 

تجربه ۱۲ ساله را در ۲ سال اجرا کردیم

 

انوری ادامه داد: از طریق استانداری، مسئولیت رسیدگی به یکی از محلات کم‌برخوردار شهرستان را عهده‌دار شدیم و ذهنیت فقیرنشینی این منطقه ضعیف و حاشیه‌نشین را در ۲ سال با آموزش‌های پایه ریشه‌کن کردیم که مهم‌ترین اقدام در این زمان، بهره بردن از تجربه ۱۲ ساله خود در طول این ۲ سال بود.

این عضو جهادی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۷ فقط کارهای فرهنگی انجام می‌دادیم و با ۶ نفر شروع کردیم و هر یک از این ۶ نفر نیز، یک نفر را به گروه اضافه کردند و هر سال تقریبا ۴ برنامه بزرگ در سطح شهرستان انجام دادیم که ماحصل آن کارها هم‌اکنون، تجمع گروهی بیش از هزار نفر است که برنامه‌های فرهنگی دیروز را امروزه با حضور بسیاری از مردم و مسئولین انجام می‌دهند.

 

وی گفت: تحقیقات بسیاری در مناطق محروم و روستاهای حاشیه شهر‌ها انجام شد و تقریبا ۱۲ روستا بودند که هر کدام با معضلات مختلفی مواجه بودند؛ ازدواج در سنین کودکی و طلاق در یک هفته تا یک ماه از زندگی، اعتیاد، بیکاری و.. همگی از جمله معضلات اجتماعی این روستاها بودند.

انوری بیان کرد: در حل برخی از مشکلات مردم این مناطق، تجربه‌ای که حاصل شد، مطالبه‌گری و کمک همه‌جانبه برای این مشکلات بود که تنها با وحدت و همیاری همه اعضا ممکن بود و رمز پیروزی و به نتیجه رسیدن، مطالبه‌گری همه اعضای گروه بود؛ درست به مانند ابلاغ معضلات روستاها که از این راه به نتیجه‌هایی دست یافتیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up