حل مشکلات معیشتی مردم، با تاسیس پایگاه‌های رسانه‌ای محلی
حل مشکلات معیشتی مردم، با تاسیس پایگاه‌های رسانه‌ای محلی
عرصه: خدمات اجتماعی, خیریه

رسانه در عصر امروز، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند با تسلط بر بوم و فرهنگ مردم، تاثیرات بسیاری در شیوه نگرش و معیشت مردم بگذارد؛ از این رو استفاده از رسانه می‌تواند در راستای تبلیغات مثبت و محرومیت‌زدایی استفاده شده یا به عنوان ابزاری مخرّب، مخلّ قوانین یک کشور باشد.

رسول گلباخی اهل شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در خصوص اقدامات جهادی انجام شده در این شهرستان اظهار کرد: بنده به دلیل فعالیت‌های متعدد اجتماعی و رسانه‌ای و سابقه فعالیت به عنوان روزنامه‌‌نگار، سعی در حل مشکلاتی داشتم که به وضوح آن‌ها را دیده و به دلیل پیشینه موضوعات، از آنها با خبر بودم؛ لذا در اولین اقدام، برای حل مشکلات فرهنگی مردم پیش‌قدم شده و رسانه‌های محلی با هدف پیگیری و درخواست مشکلات مردم با محوریت مطالبه‌گری در محلات تاسیس کرده و مشغول فعالیت شدیم.

وی افزود: مهاباد به دلیل جایگاه سیاسی مهمی که دارد، همواره یکی از قطب‌های اصلی تحت نظارت معاندین و شبکه‌هایی از برخی افراد بوده که قصد در تخریب و ایجاد اخلال در زندگی مردم را داشتند؛ از این رو تعدادی از افرادی که در ابتدای کار در رسانه‌های محلی با ما همراه بودند، تهدید شده و از سویی به دلیل این فعالیت‌های سیاسی به کار در این رسانه‌ها ادامه ندادند.

گلباخی عنوان کرد: فعالیت در حوزه‌های مختلف نظیر توزیع بسته‌های معیشتی، محرومیت‌زدایی، هماهنگی با نهاد‌های نظارتی، کمک به امور شوراهای شهر و.. از جمله فعالیت‌هایی بود که در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای در محلات انجام یافته و در طول این مدت، شاهد تخریب، اذیت و آزار، ایجاد ناامنی و بسیاری دیگر از مشکلات و سنگ‌اندازی ها بودیم اما با همین وجود، همچنان فعالیت رسانه‌های محلات پابرجا بوده و علیرغم این مشکلات که به دلیل فعالیت‌های سیاسی و گرایشات مختلف صورت گرفت، به کار خود ادامه دادیم.

ایجاد تعامل با موسسات خیریه و نهاد‌های حمایتی

گلباخی، استعانت از نهادهای حمایتی در انجام کارهای محرومیت‌زدایی را یکی دیگر از اقدامات پایگاه‌های رسانه‌ای مهاباد دانسته و گفت: بیش از ۴۰ موسسه خیریه مردم‌نهاد و نهادهای دولتی نظیر مراکز نیکوکاری، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، ستاد اجرایی، بنیاد برکت و.. همکاری خوبی با ما داشتند و این تعامل باعث شد تا پس از طی کردن مراحل آموزشی در زمینه‌های فرهنگی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی طلاق، اعتیاد و کارهای عمرانی و خانه‌سازی، بتوانیم در این مسائل نیز ورود کنیم و برای بسیاری از افراد مفید واقع شویم؛ از این رو تاسیس و استحکام‌سازی خانه‌هایی برای افراد بی‌بضاعت و ایتام، از دیگر فعالیت‌هایی بود که به رغم حضور در پایگاه‌های رسانه‌ای محلات و به کمک خیرین و نهاد‌های مربوطه انجام یافت.

مقابله با آسیب‌ شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات منفی رسانه‌های معاند

این روزنامه‌نگار، تهاجم فرهنگی از طریق نفوذ رسانه‌های غربی در زندگی روزمره را خطری جدی عنوان کرده و عنوان کرد: تهاجم‌فرهنگی در کشور ما مسئله جدیدی نیست و آن زمان‌ها رضا شاه نیز به تقلید از بزرگان خود که انگلیسی‌ها بودند، دستور داد لباس یکدست و متحدالشکل برای تمام مردم در نظر گرفته شود که نتیجه آن، مخالفت مردم و پایبندی به فرهنگ کشور بود؛ در نتیجه و در عصر امروز نیز مردم باید به فرهنگ خود پایبند بوده و اسیر تهاجم فرهنگی بیگانه نشوند.

وی افزود: لباس کردی در زمان رضاشاه، تمام ویژگی‌های لازم برای یک لباس اسلامی و کامل را دارا بود و دستور شاه برای اصلاح و تغییر، مخالف عقاید و باورهای مردم بود؛ از این رو مردم با آگاهی تصمیم گرفتند تا از ارزش‌های خود پاسداری کنند؛ لذا امروز نیز باید با اعتقادی محکم در برابر این تبلیغات ایستادگی کنیم تا مانع از رخنه این معاندین در فرهنگ منطقه خود شویم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up