بومی بودن اعضای گروه‌جهادی، سهولت در تشخیص معضلات را به همراه دارد
بومی بودن اعضای گروه‌جهادی، سهولت در تشخیص معضلات را به همراه دارد
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه‌های جهادی متشکل از جوانان و داوطلبانی است که با هدف محرومیت‌زدایی، آستین همت را بالا زده و برای حل مشکلات بسیج می‌شوند؛ در این بین شناسایی و تشخیص معضلات اصلی هر منطقه، تنها با حضور افرادی از همان منطقه انجام‌پذیر است.

 

مرتضی محسنی اهل شهرستان صومعه سرا واقع در استان گیلان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: در ابتدای فعالیت‌های خود، برنامه‌ای با عنوان دورهمنشینی در راستای برگزاری دوره‌های تربیتی بچه‌های مسجد داشتیم و بچه‌ها در این دوره به آموزش‌های مختلف مشغول می‌شدند.

وی افزود: تصمیم گرفتیم کارهای خود را وسعت بخشیده و گروه‌های جهادی را پس از این جلسه دورهمنشینی تاسیس کنیم و این کار را از دانشگاه‌ها شروع کردیم. تصمیم داشتیم تا فعالیت‌های گروه جهادی فراتر از کارهای فعلی باشد؛ از این رو گروه جهادی و هیئتی متشکل از دوستان تشکیل شد و فعالیت‌ ما در شهرستان با کادرسازی و تربیت نیرو، علاوه بر کارهای جهادی، محرومیت‌زدایی و توزیع بسته‌های معیشتی انجام شد.

 

وی عنوان کرد: در ادامه اقدامات خود چندین منطقه محروم را به عنوان منطقه هدف انتخاب کردیم و با تقسیم‌بندی اعضا، هرکدام از گروه‌ها عهده‌دار شناسایی محرومیت‌ها و ابلاغ آن‌ها بود که با این کار تا حد بسیاری، مشکلات مردم برطرف شد و کمک‌رسانی انجام‌گرفت.

محسنی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت، بومی بودن اعضای این گروه‌های جهادی در کمک‌رسانی بود؛ لذا این مناطق شامل روستاهای محروم بودند و اعضای گروه‌های جهادی را از همین روستاها انتخاب کردیم تا بتوانند بهتر بر آسیب‌های منطقه آشنایی داشته باشند؛ سپس امکانات و هزینه‌های لازم را در اختیار آنها قرار دادیم.

وی ادامه داد: این کار با هدف ارتقای سطح روستا در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی انجام شد که دلایل معضلات اجتماعی مانند طلاق، بیکاری و اعتیاد را نیز شناسایی کرده و در کنار بحث محرومیت‌زدایی، این اقدام نیز با آموزش‌های موثر گروه‌ها انجام یافت.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up