معصومه سحری، مسئول هیات رزمندگان و جوانان فاطمی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار سایت خبری ما مردم ، به تشریح فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و جهادی خود پرداخت و اظهار کرد: تحت نظر هیات رزمندگان یک گروه جهادی در شهرستان… ایجاد کردیم و از این طریق اقدام به توزیع بسته‌های غذایی، تهیه جهازیه، توزیع 1000 پرس غذای گرم در ایام محرم میان نیازمندان، ایجاد موکب اربعین، قربانی کردن 4 راس گوسفند یه طور سالانه و توزیع گوشت قربانی و… از جمله فعالیت‌های این گروه جهادی است و خود بنده نیز 15 سال است در گروه جهادی فعالیت می‌کنم.

وی افزود: همه ساله برنامه‌های ویژه فرهنگی نیز در ایام اربعین از طریق ایجاد موکب شهرستان به مردم ارائه می‎‌شود و 30 نفر از جوانان شهرستان اسدآباد به طور کاملا خودجوش در این موکب خدمت‌رسانی می‌‌کنند.

مسئول هیات رزمندگان و جوانان فاطمی شهرستان اسدآباد با اشاره به برقراری طرح اکرام در این هیات، عنوان کرد: 10 نفر از اعضای هیات، این طرح را پیش می‌برند و در قالب این طرح به خانواده‌های نیازمند به طور ماهانه مبلغی و یا بسته غذایی را اعطا می‌شوند.

سحری تصریح کرد: برخی نیازمندان در خصوص تامین نیازهای دارویی و درمانی نیز با هماهنگی‌های لازم با برخی پزشکان خیر مساعدهای لازم انجام می‌شود و همچنین در این خصوص خیرین نسخه‌های بیماران را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و علاوه بر آن هلال احمر و اوقاف نیز در این زمینه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اعضای فعال در هیات رزمندگان عنوان کرد: از کودکان مقطع ابتدایی گرفته تا افراد 50 ساله عضو این هیات هستند و به عن‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند.

مسئول هیات رزمندگان و جوانان فاطمی شهرستان اسدآباد تاکید کرد: آرزوی جوانان هیات دیدار با رهبر معظم انقلاب است و امیدواریم این موضوع به زودی محقق شود.

سحری یادآور شد: در سال 92 یک طرحی را در سطج شهرستان اجرا کردیم که از این طریق 500 نفر را برای اولین بار به زیارت عتبات عالیات اعزام کردیم و برای هر نفر 750 هزار تومان در آن زمان هزینه شد.

وی در خصوص تهیه جهازیه برای زوجین نیازمند، اذعان کرد: ابتدا خانواده‌های نیازمند معرفی می‌شوند و در ادامه اعضای گروه ما جهت تحقیق اقدام می‌کنند و پس از تایید با استفاده از ظرفیت خیرین شروع به تامین جهازیه می‌شود که برای هر سری جهازیه حداکثر 15 میلیون تومان می‌توانیم مشارکت کنیم.

مسئول هیات رزمندگان و جوانان فاطمی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تحت نظر هیات یک صندوق شهدای گمنام ایجاد شده است، گفت: مبلغی جزئی در این صندوق وجود دارد که ماهیانه به 3 نفر از یک میلیون تا 5 میلیون وام می‌دهیم.

سحری تصریح کرد: برکت اصلی هیات ما از طریق قرآن کریم است چرا که هر دوشنبه ختم قرآن برای درگذشتگان انجام می‌شود و با شرکت 40 بانو و قاری‌های رسمی این مجلس برپا می‌شود و عواید مالی این مجلس نیز صرف کارهای خیر می‌شود.

وی گفت: باتوجه به درخواست جوانان و اعضای هیات رزمندگان مبنی بر فعالیت در حوزه امر به معروف و ترویج حجاب قصد داریم در این حوزه فعالیت کنیم اما فعالیتی متفاوت و فرهنگی که کاملا کارساز باشد.

مسئول هیات رزمندگان و جوانان فاطمی شهرستان اسدآباد در خصوص مشارکت در زمینه‌های اختلافات خانوادگی، عنوان کرد: ابتدا خودمان مشاوره و حتی اگر نیاز باشد از نظر مالی کمک‌های لازم را انجام می‎‌دهیم و در صورت حاد بودن مشکلات شخص یا اشخاص مربوطه به مشاوره‌های رسمی ارجاع داده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up