آینده روشن در گرو خود کفایی
آینده روشن در گرو خود کفایی
عرصه: کشاورزی

کشاورز ایرانی برای ملت ایران امنیت غذایی راتأمین می‌کنــــد. افتخار بزرگی‌ســــت، قدر خودتان را بدانید. این راعرض می‌کنم،چرا که درسرتاســــر کشور،جوانان مناطق کشاورزی،که گاهی جاذبه مشاغل دیگر آن‌ها را به خود جذب میکنند. بدانند که ارزش، کرامت و تاثیر این شغل از اکثر مشاغل دیگر در زندگی جمعی‌شان بالاتر است و جای گسترش دارد. کارتان بزرگ و مهم در ابعاد ملی است.

اگر درست نگاه کنیم، کار شما در ابعاد بین‌ المللی مهم است. این کار را قدر بدانین و خدا را شاکر باشید چرا که چنین توفیقی به شما ارزانی داشته است. مراقب باشید کشاروزی حقیر نشود، کشاورزی بسیار دارای اهمیت و عزت است. اگر غذا نباشد، زندگی نیست. (بیانات مقام معظم رهبری، مدظله العالی در دیدار با کشاورزان – 1384/10/14)

میخواهیم با حرکت نهضتی به سمت امنیت غذایی گام برداریم. باید عرصه موجود را درست شناخته و با مسائل و مشکلاتی که مانع رسیدن به این مهم هستند، آشنا شویم و در گام بعد برای رفع مشکلات، برنامه ریزی و راهکار ارائه دهیم. راهکاری که اجرایی باشد، مورد توجه و قبول قشر کشاورز که مخاطبین ما هستند قرار گیرند.

حسب  فرموده رهبر عزیز، عزت باید به کشاورزی برگردد و کشاورزی نباید حقیر باشد.

در میز تخصصی کشاورزی در گام اول در سطح کشور، در کنار شناخت موانع و مشکلات، به دنبال افرادی هستیم که با به کارگیری روش های هرچند ساده و پیش پا افتاده توانسته اند مشکلی از مشکلات پیش روی خود را افزایش دهند.

پر واضح است برای رسیدن به امنیت غذایی، باتوجه به تغییرات اقلیمی، سو مدیریت ها، تصمیمات لحظه ای و نا به جا و … راهی سخت را پیش رو داریم. اما میزان شیرینی موفقیت و پیروزی در جهاد، رابطه مکستقیم با میزان دشواری . سختی عملیات انجام شده دارد.

هرچقدر عملیات سخت تر باشد شیرینی موفقیت بیشتر خواهد بود

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up