آموزش رایگان و اعطای گواهی به ۱۵۰۰ نفر از بانوان توسط این شرکت تعاونی
آموزش رایگان و اعطای گواهی به ۱۵۰۰ نفر از بانوان توسط این شرکت تعاونی
عرصه: کسب و کار

ایجاد اشتغال و درآمد برای افراد بی‌سرپرست، بیش از آنکه انگیزه‌ای مالی داشته باشد، روحیه‌ای جهادی و مومنانه می‌طلبد و در این راستا مردان و زنانی هستند که با خلوص نیّت، سختی‌ها را تحمل کرده و رسالتی جز رستگاری افراد مستمند ندارند.

زهره کشاورز مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان هنرمند سپیدان واقع در شهرستان سپیدان استان فارس است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را شروع کرده است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در خصوص فعالیت‌های این شرکت تعاونی گفت: افرادی که تحت پوشش ما هستند افراد بدسرپرست و بی سرپرست و مطلقه هستند؛ لذا با ایجاد اشتغال در زمینه‌های صنایع دستی نظیر تولید گلیم،فرش، لباس‌های دوختی و سایر صنایع دستی برای این افراد در تعاونی درآمدی ایجاد کردیم.

وی افزود: چند سال قبل با ایجاد بستری برای آموزش رایگان، افراد را در این حیطه جذب کرده و با عقد تفاهم‌نامه با سازمان میراث‌فرهنگی، این کار را شروع کردم؛ همچنین با همکاری سپاه پاسداران، موفق شدیم تا این کار را نه تنها در مرکز استان فارس بلکه در روستاهای محروم نیز انجام دهیم و این کار با اعزام مربیان به مناطق محروم، به صورت کاملا رایگان انجام شد و روستاییان از این خدمات بهره‌مند شدند و علاوه بر آن با اعطای مدرک فنی‌وحرفه‌ای، توانستند وام‌های خوبی را در این زمینه و برای اشتغال دریافت کنند.

کشاورز عنوان کرد: تولید گیوه و محصولات نمد‌مالی در کارگاه تولیدی ما توسط اعضای تعاونی صورت میگیرد که محصول تولیدی با هزینه یک سوم قیمت بازار عرضه می‌شود اما به دلیل عدم وجود بازار فروش مناسب، این محصولات تا حد بالایی خریدار ندارد؛ اما با این وجود مشکل ما بازار فروش و اخذ تسهیلات نیست و تنها به دنبال ایجاد اشتغال برای بانوان استان هستیم.

تولید البسه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی توسط تعاونی سپیدان

کشاورز، از دیگر اقدامات تعاونی بانوان هنرمند شهرستان سپیدان، به تولید البسه مراکز بهداشتی اشاره کرد و گفت: تولید لباس بیشتر بیمارستان‌های شیراز، توسط کارگاه ما انجام می‌شود و علاوه بر آن، مراکز خدماتی ماساژ، مراکز نظامی و مراکز بهداشتی نیز برای تولید لباس با ما قرارداد دارند؛ و نکته حائز اهمیت این است که همه این کارها در شهرستان کوچک سپیدان انجام می‌شود؛ به طوری‌که درک این واقعیت برای بسیاری، غیرقابل باور است.

وی افزود: ۹۰ خانم خانه‌دار روستایی نیز عضو شرکت تعاونی ما هستند که هم‌اکنون در منازل خود، مشغول به کار هستند و علاوه بر آن به امور خانه و امر مقدس بچه‌داری می‌پردازند؛ لذا از طریق قراردادهایی که با متقاضیان و مشتری‌ها بستیم، تیراژ و مقدار تولید مشخص است و توانستیم با توزیع مقدار کار، این افراد را نیز مشغول کار کنیم و همه روزه با افزایش سفارشات، تعداد این خانم‌ها برای کار بیشتر می‌شود.

کشاورز ادامه داد: خانم‌های روستایی در ابتدا تجهیزات کافی برای انجام کار‌های تولیدی خیاطی نداشتند اما بعدا با قراردادی که با یکی از شرکت‌های تولیدی لوازم خیاطی بستیم، موفق شدیم تعداد زیادی چرخ‌خیاطی و سایر ملزومات را قسطی خریداری کرده و مبلغ این اقساط را ماهیانه از حقوق خانم‌ها کسر کنیم تا این چرخ و لوازم، متعلق به خود آنها باشد.

نه سرمایه می‌خواهیم و نه تسهیلات؛ فقط نیاز به بازار کار داریم

کشاورز، مهم‌ترین هدف خود و تعاونی‌ تولیدی‌اش را، حمایت از زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار عنوان کرده و گفت: نه نیاز به سرمایه بیشتر داریم و نه تسهیلات می‌خواهیم؛ تنها نیاز به بازار کار و پذیرش سفارش داریم تا بتوانیم با تولید بیشتر، نیرو‌ی کار و خانم‌های بیشتری را روی کار بیاوریم تا علاوه بر کمک به این افراد، از بسیاری معضلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کنیم.

وی افزود: در خاطره‌ای به همین سبب، مسئول یک باشگاه ماساژ در شیراز بود که قبل از آشنایی با تعاونی ما، لباس‌ها و ملزومات دوختی خود را از جای دیگری تهیه می‌کرد و وقتی قیمت تمام شده اجناس ما را دید، بسیار شوکه شد زیرا این قیمت تمام شده، نصف قیمت بازار بود؛ پس ما می‌توانیم حتی با کمترین قیمت ممکن این کار را انجام دهیم چون هدفی جز اشتغال هرچه بیشتر برای بانوان نداریم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up