اقدامات مهم این گروه جهادی؛ از ساخت مسجد و حسینیه تا مبارزه با قاچاق سوخت
اقدامات مهم این گروه جهادی؛ از ساخت مسجد و حسینیه تا مبارزه با قاچاق سوخت
عرصه: خدمات اجتماعی

گروه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار و دور از مراکز استان، نقش ویژه‌ای در مقابله با مشکلات داشته و با شناسایی و ریشه‌یابی آنها، با کمک همدیگر و با پشتوانه‌ای مردمی، در راستای برطرف ساختن آنها تلاش می‌کنند.

 

گروه جهادی شهید خروشی زاده در توابع شهر مکران و در فاصله ۱۷۵ کیلومتری از بندر عباس واقع شده است. مسئول این گروه جهادی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار داشت: آغاز کار ما از سال ۱۳۸۰ بود و در آن مقطع یک روحانی از شهر مقدس قم در آنجا حضور یافت و برای تبلیغ مباحث دینی، گروه های کلاسهای قرآنی را تشکیل دادند و ما جزو اولین شاگردان آن کلاس قرآنی بودیم.

وی افزود: مدت‌ها بعد، این روحانی پیشنهاد ساخت حسینیه را دادند و همان مردم و آن جوان‌ها حسینیه را ساختند و بعد از آن مسجد را بنا کردیم و در همان حین ساختن مسجد و حسینیه، گروه جهادی شهید خروشی‌زاده شکل گرفت.

وی عنوان کرد: در نخستین اقدام خود به روستاها رفتیم و در مناطق کم‌برخوردار، به ارائه خدمات پرداختیم و نقطه قوت این کار، یافتن رابط در هر روستا بود و به شهرستان‌های شهر هرمزگان خدمات دادیم و الان کل استان و حتی بعضا در جاهای مختلف کشور اگر نیاز باشد، در حوادث و بلایای طبیعی کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با کارهای جهادی ما ۱۲ سال کار تخصصی قرآنی انجام دادیم و در حوزه های مختلف آموزش، تبلیغ و ترویج، محافل قرآنی و کرسی های ملی تلاوت، مشغول به فعالیت بودیم؛ همچنین شبکه مربیان قرآنی و فرهنگیان قرآنی ما شکل گرفت.

 

مسئول گروه جهادی شهید خروشی‌زاده بیان کرد: ۳۵ عضو ثابت در گروه جهادی داریم و به محض اینکه پیامک برای اعضا ارسال می‌شود، همه آنها حاضر شده و برای هر نوع کاری آماده میشوند؛ همچنین ۷ عضو ثابت خواهر داریم و برای اردوهای دو یا سه روزه، وقتی فراخوان می‌دهیم حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر پای کار می‌آیند با این وجود ظرفیت ما آنقدر نیست که از همه اعضا استفاده کنیم، به همین منظور تقسیم بندی انجام می‌دهیم.

وی تشریح کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات ما در بسط و ترویج کارهای جهادی، ثبت گروه جهادی در اکثر روستاهای منطقه بود و الان هر روستا دو یا سه گروه جهادی دارد که بخش عمده این اقدام با همت سپاه انجام شد و بعد از آن، ما را به عنوان شورای جهادی منطقه پای کار آوردند و تمام ظرفیت‌های سپاه، شامل نیروی مقاومت زمینی و کارهای اجرایی و میدانی، به عهده ما هستند.

مسئول گروه جهادی شهرستان مکران با اشاره به کمک‌های معیشتی و جذب اعتبار برای خدمات‌رسانی به محرومان، گفت: اردیبهشت امسال، به ارزش ۱۱ میلیارد تومان از طریق گروه و به طور مستقیم به مردم مناطق محروم خدمات‌رسانی انجام شد و در حوزه های مختلف کمک‌آموزشی و محرومیت‌زدایی، ملزوماتی چون لوازم التحریر، دارو و درمان، ویلچر، یخچال و کولر، ارائه و توزیع شد.

وی با اشاره به معضل قاچاق سوخت که در این منطقه توسط عده‌ای افراد در حال انجام است، عنوان کرد: با تعامل و کمک نماینده محترم مجلس شهرستان، پیگیری برای رفع معضل قاچاق سوخت انجام یافته و امیدوار هستیم با پیگیری‌های لازم و همّت اعضای گروهان جهادی، این معضل ریشه‌کن شود.

keyboard_arrow_up