ارتباط رو در رو با مردم، مهم‌ترین ابزار حل مشکلات اجتماعی
ارتباط رو در رو با مردم، مهم‌ترین ابزار حل مشکلات اجتماعی
عرصه: خدمات اجتماعی

استفاده از ظرفیت‌های بومی هر منطقه و داشتن ارتباط موثر اجتماعی با مردم و اهالی شهر، راهکاری موثر برای کشف، حل و بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم را به وجود می‌آورد.

 

محمد رجبی اهل استان قزوین است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: در سالهای‌ گذشته به دلیل حضور در هیئت‌های مداحی، علاقه من به انجام کارهای جهادی و کمک به مردم ایجاد شد؛ از این رو هیئت عاشقان اهل‌بیت(ع) را با جمع کردن تعدادی از دوستان علاقمند به انجام کارهای جهادی، تاسیس کردیم.

وی افزود: در شناسایی و برطرف ساختن مشکلات مردم به صورت جهادی، ظرفیت‌های بسیاری وجود داشتند که پایگاه‌های بسیج، اهالی محل و کسبه بازار، در این زمینه فعال بودند و کمک‌های خوبی از طریق آنها صورت گرفت.

رجبی عنوان کرد: اوج کار در عرصه خدمت مربوط به سال ۱۳۹۸ بود و زمانی که ویروس منحوس کرونا وارد شد، عرصه ارتباط و شناخت مردم توسط ما را محدود کرد؛ از این رو با تاسیس قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)، موفق شدیم ۱۸ مجموعه مختلف را وارد عرصه خدمات اجتماعی کنیم؛ اعضای بسیج، هیئت‌ها، مساجد، مردم عادی و.. جمع شدند و فضای خوبی شکل گرفت که باعث شد به صورت رو در رو با مردم ارتباط داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع، خانواده‌هایی خارج از شناخت ما معرفی می‌شدند و مشکلاتشان با اقدامات موثر در زمینه‌های درمان و معیشت و اجاره خانه برطرف می‌شد. در آن مقطع از طریق قرارگاه عملیاتی، ۳۵۰ نفر عضو فعال داشتیم و گاها شاهد بودیم عده ای از این افراد دارای مدارک علمی دکتری یا کارشناسی ارشد بودند اما برای کمک به مردم آسیب دیده، بسیج شده بودند.

 

وظیفه و رسالت اصلی خود را گم کرده بودیم

مسئول قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)، با اشاره به وظایف گروه‌های جهادی در گام دوم انقلاب، گفت: پس از دوران کرونا اقدامات متعدد خوبی صورت گرفت اما وظیفه‌ای مهم در اقدامات خود را گم کرده بودیم؛ ما فراموش کرده بودیم که باید برای مردم کار کرد؛ لذا طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند این انقلاب را مردم ایجاد کردند، به این نتیجه رسیدیم که باید چندین ماموریت جدی در قرارگاه را جلو ببریم: کارهای معیشتی، فرهنگی و اجتماعی.

وی عنوان کرد: باید فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم تا به وسیله آن، اقتصاد و درمان مقاوم شود. قدم دیگر بحث درمان بود و با جدیت در این بحث وارد شدیم و به زودی مرکز تخصصی جراحی فک و دندان با سرمایه اهدایی ۷۰ میلیاردی توسط یکی از خیرین از خارج از کشور احداث می‌شود.

وی بیان کرد: بحث مقابله با اعتیاد در کنار معضلات اجتماعی بیکاری و طلاق از دیگر چالش‌هایی بود که با آن مواجه بودیم؛ از این رو با چندین شرکت صحبت کردیم تا افرادی که معرفی شده و در کمپ‌ها ترک اعتیاد کردند، بتوانند جایی مشغول کار شوند و این مشکل اجتماعی تا حد بسیاری برطرف شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up