بازسازی و ساخت خانه‌های روستایی توسط گروه‌جهادی شهرستان دشتستان
بازسازی و ساخت خانه‌های روستایی توسط گروه‌جهادی شهرستان دشتستان
عرصه: خدمات اجتماعی

محرومیت‌زدایی در قالب تامین کمک بسته‌های معیشتی و ساخت‌وسازهای عمرانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار، از جمله اقدامات گروه‌های جهادی برای ارتقای سطح زندگی افراد بی‌بضاعت است.

 

مسلم زنگنه مسئول گروه جهادی شهید جهانگیر گرگین واقع در شهرستان دشتستان استان بوشهر است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری مامردم اظهار کرد: گروه‌جهادی شهید گرگین از مرداد سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرده و در طول این چند سال فعالیت خود، ۲۳ پروژه جهادی توسط اعضای آن به انجام رسیده است.

وی افزود: ساخت خانه‌ها و منازل مسکونی، سرویس‌های‌بهداشتی، توزیع بسته‌های معیشتی و تعمیر و توزیع اقلام ضروری مانند آبگرمکن و وسایل سرمایشی و گرمایشی بین خانواده‌های نیازمند، از جمله اقدامات ما در زمینه محرومیت‌زدایی بودند.

زنگنه عنوان کرد: گروه جهادی شهید گرگین متشکل از ۸۳ عضو است که شامل اعضای بنّا، تعمیرکار خانگی و افراد صاحب تخصص در حوزه‌های مختلف ساخت‌وساز و کارهای عمرانی می‌باشد.

کمک‌های مردمی، پشتوانه‌ اصلی ساخت‌وسازهای جهادی است

مسئول گروه‌جهادی شهید گرگین با اشاره به دریافت کمک‌های مردمی در انجام اقدامات عمرانی و محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه شهر گفت: کمک‌های مستقیم مردمی رکن مهمی در پیش‌برد اهداف عمرانی گروه‌ جهادی ما هستند؛ از این رو با جمع‌آوری مبالغی تا تکمیل بیش از ۵۰ درصد ساخت‌وساز یک خانه، بودجه مردمی در تهیه ماسه و سیمان و آجر و تیرآهن استفاده شده و مابقی هزینه‌ها از طریق خیرین و نهادهای دیگر تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای حاشیه شهر دشتستان، به دلیل کمبود امکانات با محرومیت‌ها و ضعف بسیاری در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی برخوردارند؛ از این رو عمده فعالیت‌های گروه، در این مناطق و روستاهای محروم، به انجام می‌رسد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up