دیلم، شهری پر از فرصت که نیازمند توجه است
دیلم، شهری پر از فرصت که نیازمند توجه است
عرصه: کسب و کار

شهرستان دیلم به دلیل نزدیک بودن کشور‌های عربی و واردات و فروش البسه و تجهیزات برقی، فرصت خوبی برای اشتغال و کسب درآمد جوانان است اما نیاز به حمایت و توجه دارد؛ این را یک فعال اجتماعی و عضو جهادی شهرستان دیلم می‌گوید.

 

محمد کنارکوه اهل شهرستان دیلم واقع در استان بوشهر است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: بیکاری جوانان یکی از معضلات اصلی شهرستان دیلم است‌ و اکثر جوانانی که تحصیل کرده‌اند، شغلی ندارند. با ارائه چند طرح خواستیم اقدامی موثر برای اشتغال جوانان انجام دهیم.

وی افزود: در یک طرح قصد داریم قطعات اصلی موبایل، هارد و دیگر تجهیزات نظیر شارژر، پاوربانک و کاور موبایل را با کمک جوانان تولید و صادر کنیم و از این رو حمایت فرماندار و بخش‌های دولتی نیز مشمول ما می‌شوند.

 

کنارکوه ادامه داد: اکثر لباس‌هایی که در دیلم هست، نشان خارجی خوردند اما در داخل کشور و در پایتخت تولید می‌شوند و در طرح دیگری قصد داریم با کمک‌گرفتن از جوانان، اقدام به تولید همین لباس‌ها در داخل شهر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معضل دیگری که در شهر ما هست، بحث حجاب و امر به معروف است که در این زمینه سعی کردیم تا با هدف‌مند کردن این طرح و با برگزاری کلاس‌ها، نصب بنر و شعارها، انجام این کار را فرهنگ‌سازی کنیم. همچنین تاسیس کمپ برای ترک‌اعتیاد معتادان، دیگر کار موثری است که انجام یافته. از این رو با جمع‌آوری پشتیبانی از طریق خیّرین برای تامین مالی خانواده‌های افراد، این طرح را عملی کردیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up