موسسه نیکوکاری “خیراندیشان امید”، امید را به خانه‌های نیازمندان برمی‌گرداند
موسسه نیکوکاری “خیراندیشان امید”، امید را به خانه‌های نیازمندان برمی‌گرداند
عرصه: خیریه, کسب و کار

موسسه‌های نیکوکاری به دلیل مردمی بودن و ارتباط خوبی که با سازمان‌های دولتی دارند، می‌توانند تا حد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی فقر و طلاق و بیکاری جلوگیری کرده و سعادت را به مردم یک منطقه هدیه دهند.

خانم اللهدادی اهل استان اصفهان بوده و ۱۰ سال است که در کارهای اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: ۷ سال است که موسسه نیکوکاری خیراندیشان امید را با هماهنگی از طرف کمیته امداد تاسیس کرده و با شناسایی نیازمندان بالای ۶۰ سال، خدمات‌رسانی در زمینه‌های کمک‌مومنانه، تسهیلات و ایجاد اشتغال فعال بوده و علاوه بر آن با همکاری با سازمان‌ها و آستان قدس رضوی به تامین جهیزیه برای نوعروسان می‌پردازیم.

وی افزود: موسسه خیراندیشان امید یک موسسه غیردولتی و مردمی با هدف کمک به اقشار نیازمند و کم درآمد می‌باشد که فعالیت‌های متعددی در راستای حمایت از ایتام بدسرپرست و بی‌سرپرست به صورت مستمر انجام داده یا با پویش “نان مهربانی” که از طریق تهیه بن و توزیع بین مددجویان صورت گرفته، در طول یک سال بیش از ۲۰ هزار نان بین نیازمندان توزیع کردیم.

وی عنوان کرد: در بحث خدمات پزشکی و درمانی، ویزیت رایگان، پزشک عمومی و متخصص، دندان‌پزشک و خدماتی مانند تست دیابت و فشار خون و اندازه‌گیری قد و وزن به صورت هفتگی به طور رایگان انجام می‌شود.

حمایت از ۶۰۰ خانواده برای تهیه لوازم‌التحریر مدارس

اللهدادی ادامه داد: توزیع لوازم‌التحریر بین همه پایه‌های تحصیلی از پیش‌دبستانی تا دانشگاه توسط خیریه خیراندیشان امید صورت گرفته و حدود ۶۰۰ خانوار از نظر خدمات نوشت‌افزار تحت حمایت موسسه هستند که به صورت ماهانه لوازم‌التحریر بین آنها تقسیم می‌شود؛ همچنین ذبح و قربانی و اطعام به صورت ماهیانه و اول هر ماه قمری انجام می‌شود که گوشت آن بین خانوار تحت پوشش، پخش و توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان، پرداخت موارد جرایم غیرعمد، حمایت از خانواده‌های زندانیان، شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی و پرداخت جریمه زندانیان از یک تا ۴۰۰ میلیون تومان، از دیگر اقدامات مهمی بوده که در موسسه خیریه انجام یافته است.

 

ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منازل افراد

اللهدادی، خدمات اشتغال و کاریابی را از دیگر اقدامات موسسه دانسته و گفت: اشتغال‌زایی به واسطه ایجاد کارگاه‌های تولیدی از جمله ماسک، پاک‌سازی حبوبات، کش مو، خیاطی و صنایع تبدیلی، من‌جمله شغل‌هایی است که در سالیان اخیر با حمایت‌های مردمی به وجود آمده است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up