ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی در روستا با یاری موسسات نیکوکاری مردم‌نهاد
ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی در روستا با یاری موسسات نیکوکاری مردم‌نهاد
عرصه: قرض الحسنه, کسب و کار

موسسات نیکوکاری در روستاها با هدف ایجاد اشتغال خرد، کمک به اهالی و فراهم کردن شرایط تولید و صادرات محصولات، یاری‌رسان اهالی روستا هستند.

علی الهی، اهل روستای دهنوی واقع در شهرستان خلیل‌آبادِ استان خراسان‌رضوی است‌. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) در روستای دهنو بیش از یک سال است که شروع به فعالیت کرده و در زمینه‌های مختلف در راستای تسهیل امور مردم روستا مشغول به کار است.

وی افزود: برنامه صندوق امداد ولایت با کمک کمیته امداد امام خمینی در راستای هم‌افزایی پولی و افزایش توان مرکز نیکوکاری، به افزایش سپرده در صندوق موسسه منجر شده و با کمک‌های انجام یافته، موفق شدیم وام‌های ۵ یا ۱۰ میلیونی، به اقتضای نیاز مردم روستا را به آن‌ها پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: هدف اصلی از پرداخت وام‌ها توسط موسسه نیکوکاری روستا، ایجاد اشتغال برای جوانان روستا و گره گشایی از کارهای اهالی بوده که به لطف خدا، اعضای موسسه و ۵ هزار نفر از مردم روستا می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

 

موسسه نیکوکاری امام حسن مجتبی، با نیّت خدمت‌رسانی به نیازمندان تاسیس شد

الهی با اشاره به اقدامات موسسه در کارهای محرومیت‌زدایی در روستا گفت: با استعانت از سخنان مقام‌معظم رهبری در مورد کمک‌های مردمی، در دو سال اخیر بیش از هزار سبد غذایی در روستا میان نیازمندان توزیع شد و علاوه بر آن، تامین نسخه‌ها و داروی بیماران نیازمند، تامین ویلچر و واکر و کمک‌رسانی به بیماران با تجهیز کپسول اکسیژن در زمان کرونا، از دیگر اقدامات موسسه طی مدت اخیر بود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up