قرارگاهی متشکل از جوانان که برای محرومیت‌زدایی می‌شتابند
قرارگاهی متشکل از جوانان که برای محرومیت‌زدایی می‌شتابند
عرصه: خدمات اجتماعی

برای عضویت در گروه‌ها و قرارگاه‌های جهادی نیاز به داشتن عضویت بسیج یا فعالیت‌های مذهبی نیست و عشق و علاقه خدمت به مردم در راستای محرومیت‌زدایی، اصلی‌ترین ویژگی اعضای این گروه‌ها می‌باشد؛ این را مسئول قرارگاه شهید سلیمانی در شاهین‌شهر می‌گوید.

اشکان علیمرادی اهل شهرستان شاهین‌شهر استان اصفهان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ که رهبر معظم انقلاب، جوانان را برای مساعدت در دوران کرونا فرا خواندند و از این رو ما نیز به مانند سایر استان‌ها، اقدام به تاسیس قرارگاه‌های مبارزه با کرونا کردیم.

وی افزود: قرارگاه حافظان سلامت حاج قاسم سلیمانی تاسیس شد و قشر جوان و نوجوان پای کار آمدند. عمده مردم نسبت به قشر خاکستری یا همان جوانان نسل امروز، ذهنیت خوبی نداشتند اما همین جوانان، که نه تنهای اعضای بسیجی و انقلابیون بلکه همه نوع و با هر ذهنیتی بسیج شدند تا با اتحاد خود، مردم را یاری رسانند.

علیمرادی عنوان کرد: بنده به عنوان موسس قرارگاه حافظان سلامت در شهرستان شاهین‌شهر که نوعی قرارگاه جهادی محسوب میشد، به همراه دیگر اعضای قرارگاه فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های ارائه خدمات بهداشتی و کمک‌معیشتی در زمان کرونا، انجام دادیم.

وی ادامه داد: پس از پایان همه‌گیری کرونا، قرارگاه حافظان سلامت شهید سلیمانی با نیروهای جهادی و آماده به کار، این بار با ظرفیت‌های بسیاری در کارهای جهادی و با هماهنگی سازمان‌های شهری در راستای کمک‌ به مردم فعالیت کرد و ایجاد صندوق قرض‌الحسنه و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف شهر با برنامه‌ریزی‌های صورت یافته، به انجام رسانیم.

وی در انتهای سخنان خود گفت: از دیگر اقدامات انجام یافته، آب‌رسانی به چند روستای محروم نزدیک شهر با کمک خیرین و موسسات مردم‌نهاد انجام شد و با تهیه مخزن یک میلیون لیتری، اعضای گروه جهادی ما انجام داد و علاوه بر آن ایجاد اشتغال در روستاها با استعانت از وام‌های دریافتی، دیگر اقدام موثر در این بازه زمانی بود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up