فردایی پُر‌امید و پُرنشاط، در مؤسسه‌ای برای احیای نیازمندان
فردایی پُر‌امید و پُرنشاط، در مؤسسه‌ای برای احیای نیازمندان
عرصه: خدمات اجتماعی

موسسه‌های خیریه و مردم‌نهاد، به دلیل تنوع فعالیت‌های مددجویانه، فرصت احیا و توسعه افراد برای شروع زندگی مجدد را در اختیار آنها قرار داده و با آموزش و نشان دادن مسیر درست، مقدمات پیشرفت را برای آنها میسّر می‌سازند.

محبوبه فردوسی گلستان، روان درمانگر، روانشناس بالینی و مدیر عامل مؤسسه خیریه «فردای پرامید و پرنشاط» در اصفهان است. وی در گفت‌وگو ‌با سایت خبری ما مردم در خصوص فعالیت‌های موسسه خود اظهار کرد: نحوه کار مؤسسه فردای پرامید و پرنشاط این‌گونه است که به فرد نیازمند یا بیکار پول نقد داده نمی‌شود، بلکه شغلی برای او پیدا می‌کنیم؛ همچنین با کمک خانواده و دوستان، افراد کارآفرین را از طریق موسسه پیدا کرده و نیازمندان را به آن‌ها مرتبط می‌کنیم.

وی افزود: کارهایی مانند تهیه جهیزیه برای دختران دم‌بخت نیازمند، حمایت از دانش‌آموزان بااستعداد و توانمند یا هر دانش‌آموزی که در مدرسه نیاز مالی داشته باشد و معرفی افراد مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج به خیرین، جهت کمک‌های مالی، از دیگر اقدامات انجام یافته در مؤسسه است.

مهم‌ترین هدف موسسه، کاهش آسیب‌های اجتماعی است

فردوسی گلستان عنوان کرد: هدف اصلی از فعالیت‌های مؤسسه ما، کاهش آسیب‌های اجتماعی پیرامون جامعه است؛ لذا تا کنون کارگاه‌های مختلفی در حوزه خانواده برگزار شده که حتی در دوران همه‌گیری کرونا به صورت مجازی در همه محله‌های اصفهان ادامه داشت که بسیاری از مردم در آن عضویت داشته و از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

این روان‌شناس تصریح کرد: دو مسئله به عنوان آسیب‌های کار خیریه به مسئولان تذکر داده می‌شوند؛ اول این که یک منطقه به عنوان منطقه هدف قرار بگیرد و سیل امکانات و پرداختی‌ها به آنجا برود و دیگری هم موازی‌کاری در انجام‌ کارها است تا نتیجه‌ای خوب حاصل شود.

وی در انتهای سخنان خود گفت: اینکه همه مردم و ارگان‌ها به محرومان یک منطقه کمک کنند اما باز هم آن منطقه محروم باشد، پس یک آسیب اجتماعی در آن منطقه وجود دارد؛ لذا اگر خانم خانه‌دار یا فرد معلولی جزو نیازمندان است، در حد توانمندی خود قادر به فعالیت خواهد بود، برای مثال خانمی بود که در خانه پیاز سرخ می‌کرد و در همین حوزه نیز به کار گرفته شد. ممکن نیست فرد فاقد هرگونه توانایی باشد. بنابراین اگر بخواهیم کمکی انجام دهیم باید افراد را از موقعیت مددجویی به خودکفایی و خوداتکایی برسانیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up