اقدامات مهم این گروه جهادی؛ از برگزاری جلسات ترک اعتیاد در مسجد محل تا فعالیت‌های موثر در دوران شیوع کرونا
اقدامات مهم این گروه جهادی؛ از برگزاری جلسات ترک اعتیاد در مسجد محل تا فعالیت‌های موثر در دوران شیوع کرونا
عرصه: خدمات اجتماعی

مساجد محلات به دلیل اتحاد بین اعضا، می‌تواند بستر مناسبی برای انجام کارهای عام‌المنفعه و کمک‌رسانی به اعضای نیازمند محله باشد.

محمدرسول صادق‌کوهستانی اهل شهرستان چالوس استان مازندران است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم ما طی سالیان اخیر که به عنوان فرمانده پایگاه مسجد محله مشغول بودم، دعوت به ترک اعتیاد تعدادی از جوانان محل بود که این کار به کمک مسجد محله صورت گرفت.

وی افزود: در سال‌های گذشته، دعوت به ترک اعتیاد را به عنوان حرفه‌ای انجام داده بودم و از نحوه انجام آن مطلع بودم؛ لذا برای این کار نمی‌شود با زور و با حرف، فرد بیمار را متقاعد کرد و تنها راه صحیح، دعوت از شخصی است که قبلا معتاد بوده و امروز ترک کرده است تا دیگران نیز با الگو گرفتن از او و پیروی سخنانش، پا در این مسیر بگذارند؛ به همین دلیل به عنوان فرمانده پایگاه، تعدادی از جوانان محل را که به اعتیاد دچار شده بودند، در مسجد محل دور هم جمع کردیم و به برگزاری جلسات ترک اعتیاد با مشارکت دیگر افراد پرداختیم.

تولید ماسک در اوج بیماری کرونا، بدون داشتن تجهیزات تولیدی

صادق‌کوهستانی از دیگر اقدامات جهادی خود به تولید ماسک در دوران کرونا اشاره کرده و گفت: در زمان شیوع کرونا، یکی از دوستانم که مبتلا به ویروس بود و در بیمارستان دولتی بستری شده بود، با من تماس گرفته و گفت که در بیمارستان‌ها، با کمبود ماسک مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از این رو بدون فوت وقت به سراغ رئیس یکی از دانشگاه‌ها که واحد فنی خیاطی داشتند رفتم و موفق شدم تا چرخ‌های خیاطی آن‌ها را اجاره کنم؛ در مرحله بعد چون مکان مناسبی برای کارگاه وجود نداشت با صاحبان یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای که در آن زمان تعطیل بود صحبت کردم و موفق شدم اجازه فعالیت در سالن غذاخوری حاشیه شهر را از او بگیرم و به کمک اعضای فعال و نیروهای جهادی، کار تولید ماسک را شروع کردیم.

 

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up