تشکیل کارگروه‌های اجتماعی و فرهنگی برای اصلاح و مقابله با رسوم اشتباه
تشکیل کارگروه‌های اجتماعی و فرهنگی برای اصلاح و مقابله با رسوم اشتباه
عرصه: خدمات اجتماعی

بدون شک وقتی صحبت از موسسه‌های اجتماعی می‌شود، کمک‌های مردمی و توزیع بسته‌های معیشتی اولین چیزی است که به یاد ما می‌افتد، اما موسسه‌های اجتماعی دیگری نیز وجود دارند که در راستای ارتقای فرهنگ و جایگاه خانواده ایرانی در جامعه امروز فعالیت می‌کنند.

صمد دقیقی اهل شهرستان یاسوج بوده و به عنوان پیمانکار خدماتی مشغول به کار است؛ علاوه بر آن فعالیت‌های وی مربوط به موسسه اجتماعی و فرهنگی می‌باشد که در سال ۱۳۹۷ آن را تاسیس کرده است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم اظهار کرد:

فعالیت‌های ما به صورت کارگروه‌های آموزشی، اجتماعی، کارگروه‌های ترک اعتیاد، مبارزه با بیسوادی و کارگروه‌های فرهنگی و در راستای هدف از بین رفتن فرهنگ‌های اشتباه و اصلاح باورهای اشتباه جامعه است‌.

وی افزود: در ابتدا که موسسه را تاسیس کردم، به همراه اعضای خانواده‌ام فعالیت‌های موسسه را انجام می‌دادیم اما هرچه جلوتر رفتیم، اعضای بیشتری به موسسه اضافه شده و فعالیت‌های ما بیشتر شد.

تیراندازی در مراسمات محلی، آسیب فرهنگی جدی در یاسوج محسوب می‌شود

دقیقی عنوان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه یاسوج، تیراندازی در مراسمات مختلف است که از سالیان دور وجود داشته و ما در کارگرو‌ه‌های اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کنیم تا با انجام اقدامات صحیح، با این معضل فرهنگی مقابله کرده و آسیب‌های آن را برای مردم توضیح دهیم؛ از این رو بارها در مراسمات مختلف عروسی اتفاق افتاده که شلیک گلوله، منجر به آسیب اعضای حاضر در مراسم شده و خطرات جدی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که مردم منطقه به خصوص جوانان با آن مواجه هستند، نبود راه‌های مناسب برای برقراری ارتباط و آشنایی با زوج مناسب در جهت ازدواج است؛ به همین منظور دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان در کارگروه‌های ما برگزار می‌شود تا بتوانیم با این کار، زمینه‌ساز ازدواج جوانان باشیم.

وی در انتهای سخنان خود گفت: بخشی از هزینه دوره‌های آموزشی و کارگروه‌ها را خود موسسه پرداخت می‌کند و بخش دیگری نیز با مساعدت سازمان ورزش و جوانان و استانداری، به انجام می‌رسد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up