اعضای این گروه‌جهادی، با معضلات اجتماعی اعتیاد و بیکاری مقابله‌ می‌کنند
اعضای این گروه‌جهادی، با معضلات اجتماعی اعتیاد و بیکاری مقابله‌ می‌کنند
عرصه: خدمات اجتماعی

معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در روستاها و شهرستان‌ها، به دلیل پایین‌تر بودن جمعیت نسبت به کلانشهرها، می‌تواند با بصیرت و احساس مسئولیت گروهان جهادی در قبال مردم و همنوعان، با کمی اراده و عزم راسخ، ریشه‌کن شده و نتایج مثبتی در زندگی خانواده‌ها به وجود آورد.

هادی خداکرمی اهل شهرستان سلطانیه واقع در استان زنجان است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم در خصوص اقدامات جهادی خود عنوان کرد:

در شهرستان سلطانیه و در هیئت انصارالمهدی به کارهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مختلف می‌پردازیم و همچنین در کارهای جهادی، محرومیت‌زدایی و توزیع بسته‌های معیشتی نیز سهیم هستیم. علاوه بر آن یک موسسه نیکوکاری نیز تشکیل داده‌ایم که به وضعیت بیماران رسیدگی کرده و به صورت جهادی، اقدام به توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی می‌کنیم.

وی افزود: بیشترین رنج از آسیب‌های اجتماعی در منطقه مسکونی ما، مربوط به بخش اعتیاد و به خصوص اعتیاد جوانان است که بیشترین لطمه از این راه، به وسیله اتباع غیربومی وارد شهر شده و گریبان افراد را گرفته است؛ از این رو تمامی نهادهای انتظامی و جهادی در تلاش هستند تا با این معضل اجتماعی مقابله‌ کنند.

خداکرمی عنوان کرد: از دیگر آسیب‌های اجتماعی مهم منطقه، مشکل بیکاری است. بیشتر مردم سلطانیه به شغل کشاورزی مشغول بوده و از این راه کسب درآمد میکنند؛ لذا باید اقداماتی انجام شود تا اقتصاد منطقه با کشت گیاهانِ متناسب با منطقه و درختانی مانند گل‌محمدی که آب کمتری مصرف می‌کنند، به رونق خود ادامه دهد.

شکوفایی اقتصاد گردشگری، نیازمند توجه به بافت تاریخی منطقه است‌

خداکرمی در انتهای سخنان خود، به اهمیت بافت تاریخی سلطانیه در جذب گردشگر و درآمدزایی برای اهالی منطقه اشاره کرده و گفت: گنبد تاریخی سلطانیه بنای تاریخی شهر سلطانیه است که در یونسکو نیز ثبت جهانی شده و به عنوان نگین تاریخی شهر محسوب می‌شود که قدمت بالای آن، به همراه بازارچه‌های تاریخی شهر، می‌تواند گردشگران بسیاری را جذب کرده و علاوه بر معرفی سلطانیه در زمره شهرهای توریستی، درآمد خوبی نیز عائد اهالی منطقه کند اما عدم توجه به زیرساخت‌ها و تبلیغات ناکافی، باعث شده تا سلطانیه از مزایای اقتصاد توریسم، محروم باشد‌.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام ما در آینده، توجه به تبلیغات مثبت گردشگری در راستای شکوفایی اقتصاد منطقه با جذب توریست است که نیاز به ممارست و تلاش در این مسیر دارد و همت بالای مسئولان را می‌طلبد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up