وصال و مصالحه زن‌وشوهر پس از ۹ سال، با کمک روحانی مجاهد
وصال و مصالحه زن‌وشوهر پس از ۹ سال، با کمک روحانی مجاهد
عرصه: خدمات اجتماعی

کارهای جهادی فقط معطوف به عمران و آبادانی و محرومیت‌زدایی نیست و گاهی می‌توان با بخشیدن آغوشی دوباره به فرزندان، طعم خوشحالی را به خانواده‌ای بازگرداند.

رسول فتحیه، امام جماعت روستای طرق در شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی است. وی در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم عنوان کرد: حدود ۲ سال است که در این منطقه بوده و فعالیت‌های متعددی داشته‌ام. این منطقه جدیدا به شهر تبدیل شده و قبلا محرومیت‌های خاصی داشته که نیاز به کارهای مهم و توجه ویژه داشت.

وی عنوان کرد: بحث اعتیاد و بیکاری، از جمله معضلات این منطقه محسوب شده و مقابله‌ با آنها وظیفه‌ای است که احساس می‌شود و علاوه بر آن، مسائلی مانند کمبود درآمد نیز از جمله نیازهای اقتصادی این منطقه است‌.

وی افزود: در وهله اول به شناسایی جغرافیای منطقه پرداختیم تا با شناسایی خانه‌های نیازمندان بتوانیم افراد صاحب مشکل را شناسایی کنیم؛ سپس با حمایت بیشتر از صندوق های قرض‌الحسنه روستا، افراد شناسایی شده را از محل این صندوق یاری دادیم.

تاسیس کارگاه گلیم‌بافی و اشتغال بانوان روستا

این روحانی مجاهد، از تاسیس کارگاه گلیم‌بافی برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار در روستا خبر داد و گفت: با اقدامات خوبی که انجام یافت، توانستیم یک کارگاه گلیم‌بافی برای بانوان سرپرست خانوار ایجاد کنیم تا این افراد منبع درآمد شخصی داشته باشند؛ همچنین این کار سبب شد تا رابطه مردم با امام جماعت روستا تحکیم یافته و تعامل خوبی با اهالی داشته باشیم.

وی افزود: انجام کارهای خیریه، تهیه جهیزیه، و مهم‌تر از همه، نجات افراد از دام اعتیاد بوده که مهم ترین اقدامات ما محسوب می‌شود اما رکن اصلی تمامی این کارها این است که بین مردم و روحانیّت، یک ارتباط خوب و اعتماد دو سویه شکل بگیرد تا بتوانیم با کمک یکدیگر، مشکلات روستا را حل کنیم.

این روحانی، در انتهای سخنان خود، مهم‌ترین تجربه از ایجاد ارتباط خوب با مردم را توصیف کرده و گفت: در بحث جلب اعتماد و ارتباط موثر با مردم، زن‌وشوهری بودند که ۹ سال جدا از هم زندگی می‌کردند اما طلاق نگرفته بودند و من توانستم با جلب اعتماد این زوج و رابطه دوستانه‌ای که با آنها داشتم، پس از ۹ سال آن‌ها را آشتی داده و وصال مجدد شکل بگیرد و این خانواده و فرزندان آن‌ها به آرامش رسیدند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up