راه‌اندازی شغل‌های یک میلیونی، نیاز امروز اقتصاد کشور است
راه‌اندازی شغل‌های یک میلیونی، نیاز امروز اقتصاد کشور است
عرصه: کسب و کار

وقتی در شرایط دشواری قرار می‌گیریم، ممکن است از ادامه مسیر دلسرد شده و دیگر رمقی برای ادامه راه نداشته باشیم اما اگر مفهوم تاب‌آوری را به خوبی یاد بگیریم، خیلی از کارها برایمان آسان می‌شود.

مرتضایی، طلبه مشهدی و متولد سال ۱۳۷۵ بوده که محصل حوزه‌علمیه است. او در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم، نیاز اقتصاد کشور در عصر امروز را، خوداشتغالی و ایجاد تغییر در روند روزمره زندگی دانسته و گفت: افراد بسیاری را دیده‌ام که با استمرار در مسیر به موفقیت رسیده‌اند و عده‌ای نیز، با شناخت و آگاهی از محدودیت‌ها، و تحمل سختی‌های راه، هم‌اکنون صاحب ثروت بسیاری شده‌اند؛ البته باید گفت که شناسایی فرصت‌ها، و در کنار آن عزم راسخ در رسیدن به هدف، اصلی‌ترین شاکله ایجاد موفقیت است‌

وی افزود: فردی اهل کاشان بود که در تبریز کار می‌کرد و به سبب سختی‌هایی که تحمل کرده بود، به کاشان بازگشت و اکنون یک کارآفرین است؛ همچنین شخص دیگری می‌شناسم که در بندرعباس به دست‌فروشی مشغول بود و توسط پلیس دستگیر شد، و همین تلنگری شد تا با ایجاد تغییر در ذهنیت و اهداف خود، موفقیت‌های بزرگی به دست آورد و هم‌اکنون این شخص صاحب چندین سوله تولیدی است و گردش حساب او ۶۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

با صفر هم می توان شروع کرد؛ به شرط امید و تاب‌آوری

مرتضایی، داشتن هدف، ایده و تاب‌آوری در مسیر را مهم‌ترین ارکان موفقیت دانسته و عنوان کرد: خانمی در قم بود که کوزه‌های قدیمی و سفالی را که قابل استفاده نبود، برای بچه‌هایش می‌برد تا روی آنها نقاشی بکشند و این کار صرفا جنبهِ تجملاتی و تفریحی داشت اما به مرور، ایده تولید ماستِ سنتی در ذهن ایشان جرقه زد و باعث شد تا در کوزه‌های سفالی، ماست سنتی تولید کرده و به فروش برساند.

وی افزود: با شروع این کار و کسب نتیجه‌های اثربخش، ۱۵ خانم دیگر نیز به اشتغال در آورد تا در تولید ماست سنتی سفالی سهیم باشند و خودش نیز با اعتمادسازی، استمرار و تاب‌آوری، این محصولات را در رستوران‌های شهر به فروش رساند. پس دیدیم که با صفر نیز می‌توان شروع کرد و نیاز به هدف و سخت‌کوشی دارد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up