گروه‌های جهادی با تعامل و وحدت، کارهای بزرگی انجام می‌دهند
گروه‌های جهادی با تعامل و وحدت، کارهای بزرگی انجام می‌دهند
عرصه: خدمات اجتماعی

تهدید همه‌گیر کرونا علیرغم تمام سختی‌هایی که ایجاد کرد، تبدیل به فرصتی شد تا گرو‌ه‌های جهادی نشان دهند با اتحاد و تعامل با یکدیگر، کار‌های بزرگی انجام می‌دهند؛ این را مسئول یکی از گروه‌های جهادی در شهرستان لارستان فارس می‌گوید.

بینا، عضو فعال گروه‌های جهادی شهرستان لارستان استان فارس، در گفت‌وگو با سایت خبری ما مردم، از اهمیت فعالیت‌های جهادی خبر داده و گفت: در سالهای اخیر، گروه‌های جهادی متعددی در شهر بودیم که کار‌های متفاوتی انجام می‌دادیم و ظهور بحران کرونا به عنوان یک تهدید، تبدیل به فرصتی شد تا کارها را به همراه سایر پایگاه‌ها و گروه‌های جهادی به صورت متمرکز انجام دهیم‌ و اقدامات مهمی انجام دهیم.

۲۵ هزار خانوار در زمان کرونا تحت پوشش قرار گرفتند

بینا از فعالیت‌های گروه جهادی شهرستان در طول دوران کرونا تمجید کرده و گفت: در مدت زمان کرونا، گروه‌های جهادی به تولید ژل ضدعفونی و ماسک پرداختند و در ادامه فعالیت‌های جهادی، ۲۱ هزار بسته بهداشتی به ۲۱ هزار خانوار در طول ۳ شبانه روز تقدیم شد و همزمان با تقدیم بسته های بهداشتی یک آمارگیری کلی از خانه های سطح شهر نیز انجام شد و این خانه‌ها مبنای فعالیت‌های گروه‌های جهادی در سالهای‌ بعد شد.

وی افزود: بنا به آمار به دست آمده از خانوار تحت پوشش، در هر محله، تعداد خانوار، جنسیت افراد و سن آنها به دست رسید و افتخار داریم‌ که قبل از فرمان حضرت آقا برای اقدام به کمک‌های مومنانه، این کار را انجام دادیم و حتی اپلیکیشنی طراحی شد و افراد و خانوار نیازمند شناسایی شدند و حدود ۶ هزار خانواده نیازمند در این اپلیکیشن ثبت شدند.

بینا ادامه داد: خانواده‌های نیازمند تحت پوشش در اپلیکیشن طراحی شده، توسط کانون‌های مساجد و فرماندهان پایگاه راستی آزمایی شدند و چنان هم‌دلی در سطح شهر حکمفرما بود که همه ارگان‌ها زیر یک پرچم و با هم‌دلی و همراهی این‌ کار را انجام دادیم و در نتیجه سامانه ای که طراحی گردید، مشخص شد نیازمندان با تقسیم‌بندی های صورت گرفته، چه بسته‌هایی از کدام گروه های جهادی دریافت کرده‌اند و می‌توان در اپلیکیشن این امور را بررسی کرد.

اقلام اساسی خانواده‌های نیازمند توسط گروه‌های جهادی تامین می‌شود

این عضو گروه جهادی، از دیگر وظایف گروه را تامین اقلام ضروری خانواده‌های شناسایی شده عنوان کرده و گفت: مهم‌ترین آزمون گروه‌های جهادی آنجا بود که مردم و خانوار در خرید کالاهای اساسی با مشکل مواجه بودند و گروهای جهادی وارد شدند و در هر محله اقلام تعاونی توسط مساجد محله، بین تمامی افرادی که قبلا آمارش را داشتیم توزیع شد و رضایت نسبی این افراد به دست آوردیم.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌هایی که انجام شده، تعمیر و ساخت منازل نیازمندان، بسته‌های معیشتی، وام‌های قرض‌الحسنه، تسویه بدهی نیازمندان، تهیه جهیزه برای نو‌عروسان نیازمند، اطعام، قربانی، کمک‌های درمانی، اعزام گروه‌های جهادی در مواقع بلایا نظیر سیل و زلزله و جمع‌آوری و ارسال کمک‌های جهادی به مردم خسارت دیده بود؛ همچنین آخرین کاری که انجام دادیم اجرای طرح‌های توحیدی در سطح شهر بود که تربیت مراحل رشد را در مراحل رشد نشان می‌دهد و هدف از این طرح، سوق دادن نسل آینده به سمت مسیر مثبت زندگی است.

بینا افزود: معضلات مختلفی در شهر هستند؛ ما در بحث‌های اعتیاد، طلاق، گروه‌های عمرانی و.. کارگروه‌های متعدد و نیروهای جهادی فعالی داریم که به این مسائل و معضلات رسیدگی می‌کنند؛ همچنین مجموعه این امور باعث شده تا ارتباط خوبی بین گروه‌های جهادی شکل یابد و منجر شود تا در حل مسائل شهری بهتر عمل کنند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up