کارآفرینی که از 6 چرخ خیاطی به 58 چرخ رسید و به عهد خود وفا کرد، عهدی سرشار از نودوستی است
کارآفرینی که از 6 چرخ خیاطی به 58 چرخ رسید و به عهد خود وفا کرد، عهدی سرشار از نودوستی است
عرصه: کسب و کار

مسعود بابایی، مسوول کارگاه تولیدی خیاطی در استان زنجان در گفتگو با سایت خبری مامردم، اظهار کرد: 12 سال است که کارگاه تولیدی خیاطی را دائر کردم و با 6 دستگاه چرخ خیاطی کار را شروع کردم که اکنون تعداد این چرخ‌ها به 58 مورد رسیده است.
وی افزود: با سرمایه بسیار اندک شروع به کار کردم و در داخل یک کارگاه کوچک کار را پیش بردم که اکنون با گسترش و توسعه کار 10 نفر در داخل کارگاه مشغول فعالیت هستند.
مسوول کارگاه تولیدی خیاطی عنوان کرد: قبلا سفارشی کار می‌کردیم اما اکنون سه ماه است که تمام تولیدات برای خودمان است و مستقیما این تولیدات را به اقصی نقاط کشور صادر می‌کنیم.
بابایی گفت: در ابتدای کار مجموع سرمایه در گردش حدود 25 میلیون تومان بود که اکنون سرمایه بالغ بر یک میلیارد تومان است که به مرور با گسترش کار بدست آمده است.
وی اذعان کرد: علاوه بر 10 نفری که در داخل کارگاه مشغول هستند 96 نفر نیز به شکل غیر مستقیم در منازل خود فعالیت دارند و با کارگاه ما همکاری می‌کنند.
مسوول کارگاه تولیدی خیاطی خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد عادی نیازمند عمده کسانی هستند که در با کارگاه ما همکاری دارند.
بابایی در خصوص علت اشتغال زایی برای مددجویان بیان کرد: در جهت عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و با توجه به هدف قبلی این مجموعه را راه اندازی کردم و همیشه در زندگیم علاقمند بودم برای افراد نیازمندان بتوانم کاری کنم که همین مسئله اشتغال زایی و توانمندی افراد بهترین مساعدتی بود که می‌توانستم انجام دهم.
وی گفت: استاد کارهای فعال در کارگاه بحث آموزش را در کارگاه پیش می‌برند و اکنون تمام مراحل آموزشی در داخل کارگاه انجام می‌شود.
مسوول کارگاه تولیدی خیاطی تصریح کرد: با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرار شده برای 20 نفر به شکل کاملا رایگان آموزش خیاطی ارائه دهیم و همچنین در ادامه نیز مساعدت‌های لازم را جهت برقراری شغل مورد نظر انجام می‌دهیم.
بابای ادامه داد: ابتدا تولید لباس کار در دستور کار بود و بعد وارد تولید لباس مدارس شدیم و لباس مدارس اکثر شهرستان‌ها را ما تهیه می‌کردیم و در این میان لباس دانش آموزان مددجوی بهزیستی و کمیته امداد به شکل رایگان دوخته می‌شود.
وی اذعان کرد: با خود عهد کرده بودم درصدی از درآمد خود را وقف امام حسین (ع) بکنم و درهمین خصوص بسته‌های غذایی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌دادم که در ادامه با بهبود فضای کسب و کارم در بحث تهیه جهازیه، ترک اعتیاد و ارائه خدمات رایگان به نیازمندان نیز در دستور کارم قرار گرفت.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up