مرکزی مسجد محور که در راستای رفع هر نوع آلام مردم در شهرستان سراب فعالیت دارد
مرکزی مسجد محور که در راستای رفع هر نوع آلام مردم در شهرستان سراب فعالیت دارد
عرصه: خدمات اجتماعی

جمیله رستم‌زاده، مسوول گروه اجتماعی بانوان مسجد زینبیه شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با سایت خبری مامردم، اظهار کرد: با مشارکت بانوان منطقه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، موسسه‌های خیریه و… فعالیت داریم.
وی افزود: در وهله اول بانوان خودشان مشتاق حوزه‌های فعالیتی ذکر شده هستند و علاوه بر آن از طریق دیدار چهره به چهره و یا از طریق فضای مجازی جذب گروه مسجدی می‌شوند.
مسوول گروه اجتماعی بانوان مسجد زینبیه شهرستان سراب گفت: کمک برای نیازمندان، اشتغال زایی، ایجاد صندوق قرض الحسنه، تامین نیازهای مالی درمانی و… از جمله این اقدامات ذیل گروه است و حدود 500 نفر عضو این مرکز هستند.
رستم‌زاده با اشاره به فعالیت‌های حوزه خیریه بیان کرد: ابتدا خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم منطقه شناسایی می‌شوند و با مشارکت خیرین و مردم متناسب با نیازهای مددجویان مساعدت‌های لازم انجام می‌شود که از جمله این مساعدت‌ها مرتبط با تهیه بسته‌های غذایی، تامین لوازم التحریر برای دانش آموزان، تهیه جهازیه برای دختران دم بخت و… است.
وی ادامه داد: مرکز ما هیات مدیره دارد و 5 نفر از نفرات اصلی عضو این هیات هستند و یک نفر به عنوان مدیر عامل فعالیت دارد که به روند کارها از این طریق نظارت می‌شود.
مسوول گروه اجتماعی بانوان مسجد زینبیه شهرستان سراب اذعان کرد: تاکنون طی 18 سال گذشته بیش از یک هزار جهازیه با مشارکت مردم و خیرین تهیه و اعطا شده است.
رستم‌زاده خاطر نشان کرد: کودکان بدسرپرست و بی سرپرست شناسایی شده‌اند و جهت تامین نیازها به خانواده‌هایی که وسع مالی دارند معرفی شده‌اند و مرکز ما نقش واسطه گری را در این بین ایفا می‌کند.
وی در خصوص صندوق قرض الحسنه این مرکز گفت: 7 سال است که صندوق قرض الحسنه ما راه اندازی شده است که ابتدا با مبلغ 500 هزارتومانی کار را شروع کرد و این مبلغ به خانواده‌های نیازمند اعطا می‌شد که در ادامه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و افزایش اعضای صندوق به 100 نفر و همچنین تحویل نذورات مردمی به صندوق سرمایه اولیه افزایش یافت و اکنون بیش از 140 نفر از وام قرض الحسنه استفاده کرده‌اند.
مسوول گروه اجتماعی بانوان مسجد زینبیه شهرستان سراب عنوان کرد: مجموع سرمایه در گردش در صندوق حدود 100 میلیون تومان است و عمده مبلغ وام‌ها 5 تا 10 میلیون تومان است.
رستم‌زاده گفت: در سطح شهرستان خوشبختانه رسمی ابداع شده است که احسانات و نذورات مراسمات مختلف جهت انجام امورات خیر به صندوق قرض الحسنه و یا امور خیریه اختصاص می‌دهند.
وی با اشاره به بحث اشتغال‌زایی نیز خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت اعضای متخصص مرکز به افرادی که علاقمند به کار هستند در حوزه‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی، آرایشگری، گلدوزی، آژانس بانوان، پرستاری از بیماران خانگی و… آموزش داده شده و حمایت‌های لازم جهت تحقق اشتغال شخص انجام شده است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up