روایتی از بانویی که زندگی خود را وقف آموزش کودکان مناطق محروم کرده است
روایتی از بانویی که زندگی خود را وقف آموزش کودکان مناطق محروم کرده است
عرصه: خدمات اجتماعی

زهرا خلیلی، مسوول گروه اجتماعی مردمی استان شیراز و سیستان بلوچستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری مامردم اظهار کرد: اوایل گروه ما صرفا در حوزه امورات خیر فعالیت داشت اما در ادامه در دو استان سیستان بلوچستان فعالیت‌های گسترده اجتماعی و عام المنفعه را شروع کردیم که از جمله آن‌ها ایجاد مدرسه فوتبال برای کودکان بد سرپرست و بی سرپرست است.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان در حوزه ترویج کتابخوانی، کار با کودکان و ارائه آموزش در زمینه کنکور و برگزاری کلاس‌های خودشناسی با توجه به وضعیت نامناسب منطقه به شکل منظم در حال برگزاری است.

خلیلی تصریح کرد: گروه ما تحت عنوان یک گروه اجتماعی کاملا با شکل خودجوش و مردمی کار می‌کند و تحت نظر هیچ نهاد و ارگانی قرار ندارد‌.

مسوول گروه اجتماعی مردمی در خصوص چگونگی تشکیل این گروه اذعان کرد: وجود دغدغه و احساس مسوولیت سبب شد تا این گروه مردمی را راه اندازی کنم تا شاید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

وی گفت: علاوه بر فعالیت‌های گفته شده گروه ما در راستای ترک اعتیاد بانوان نیز فعالیت دارد و در این خصوص تجربیات بسیار موثر و مفیدی کسب شده است.

خلیلی ادامه داد: اولین کارمان در سیستان و بلوچستان منطقه جازموریان تحویل کتاب به کودکان بود و در ادامه سایر فعالیت‌ها را نیز ادامه دادیم و کماکان سفرهایمان را به این منطقه ادامه می‌دهیم و قرار است برنامه‌های متنوعی را حوزه کنکور دانش‌آموزان بی بضاعت اجرا کنیم.

مسوول گروه اجتماعی مردمی تصریح کرد: افراد می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را با دریافت آدرس منطقه مورد نظر به بلوچستان ارسال کنند و همین موضوع در سایر اقلام مرتبط با کودکان از جمله عروسک صادق است.

وی گفت: سمت و سوق فعالیت‌های گروه ما غالبا در حوزه‌های آموزشی است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند به‌طوری که در مناطق محروم ذکر شده هزینه‌های سرویس کودکان روستایی نیز پرداخت می‌شود تا به شهر بیایند و مشغول آموزش شوند.

خلیلی خاطر نشان ‌کرد: تهیه و ارسال لباس گرم در زمستان برای کودکان بلوچستان از جمله دیگر اقدامات گروه است.

مسوول گروه اجتماعی مردمی عنوان کرد: افرادی که از بلوجستان برای درمان به شیراز می‌آیند علاوه بر تهیه محل اسکان اجاره‌ای در بحث تامین هزینه‌های درمان نیر مساعدت انجام می‌شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up