یک روستا و یک موسسه خیریه برای رفع نیازهای متعدد معیشتی
یک روستا و یک موسسه خیریه برای رفع نیازهای متعدد معیشتی
عرصه: خیریه

غلامرضا جعفری، عضو موسسه خیریه در گفتگو با سایت خبری ما مردم، اظهار کرد: با سه تن از همکاران موسسه خیریه‌ای را در روستای دلان راه‌ اندازی کردیم و در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، ساختمان سازی، تهیه جهیزیه و تهیه بسته‌های غذایی فعالیت داریم.

وی افزود: خیریه حدود 3 سال است مجوز فعالیت گرفته است هرچند قبل از این هم در یک حسینه فعالیت‌های خیرانه در روستا تداوم داشت.

عضو موسسه خیریه با اشاره به مساعدت خیرین اذعان کرد: در دهه محرم از سراسر کشور به روستا می‌آیند که این فرصتی است که با خیرین آشنا شویم و از این طریق ارتباط گرفته می‌شود و خیرین گرامی کمک‌های خود را به مرکز می‌رسانند تا در اختیار مددجویان قرار گیرد.

جعفری با اشاره تامین هزینه‌های درمان بیماران، عنوان کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده باتوجه به گسترش بیماری و نبود وسع مالی در میان بیماران جهت تامین هزینه‌های درمان، موسسه خیریه این هزینه‌ها را متقبل می‌شود.

وی تاکید کرد: نبود آب کشاورزی را در منطقه با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل معیشت منطقه با چالش اساسی مواجه شده که همین موضوع مسوولیت موسسه خیریه را سنگین کرده است.

عضو موسسه خیریه عنوان کرد: ماهانه در حدود 200 تا 300 میلیون تومان هزینه بسته‌های غذایی اهالی است و علاوه بر آن ماهانه حدود 3 راس گوسفند نیز توسط خیرین ذبح و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

جعفری با اشاره به وجود مشکلات متعدد اهالی روستا، بیان کرد: شرایط بغرنج مالی و وضعیت نامناسب ساختمان‌ها نبود حمام در منازل و… از جمله مهم ترین مشکلات منطقه است که اهالی را رنج می‌دهد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up