بهبود یافته‌ای که برای بهبودیافتگان از دام اعتیاد اشتغالزایی می‌کند
بهبود یافته‌ای که برای بهبودیافتگان از دام اعتیاد اشتغالزایی می‌کند
عرصه: خدمات اجتماعی

غلام‌رضا خبوشانی، مدیر کمپ ترک اعتیاد در گفتگو با سایت خبری مامردم، اظهار کرد: 12 سال است کمپ ترک اعتیاد فعالیت خود را پیش می‌برد و طی این مدت 13 هزار نفر در این کمپ بستری و بیش از 7000 نفر نیز بهبود یافته به زندگی عادی خود بازگشتند.

وی با اشاره به بحث کارآفرینی برای بهبودیافتگان اعتیاد، افزود: در این زمینه بنده راه پدرم را ادامه دادم و هنر 80 ساله پدریم را الگو قرار دادم و در حوزه‌های قطار بندی، گره چینی و… بهبود یافتگان را آموزش می‌دهم تا مشغول شود که تاکنون بیش از یک هزار و 100 منبر به اقصی نقاط دنیا فرستادیم.

خبوشانی ادامه داد: باتوجه به اینکه خودم گرفتار اعتیاد بودم پس از ترک 18 سال از آن می‌گذرد تصمیم گرفتم به افرادی که در دام اعتیاد گرفتار هستند را نجات دهم و همچنین قرار بود برای برادر شهیدم وقفی انجام شود که خانواده را توجیه کردم این وقف را در حوزه ترک اعتیاد انجام دهند.

مدیر کمپ ترک اعتیاد در خصوص کارگاه فعالیتشان تصریح کرد: صنایع چوب خبوشانی با پشتوانه 80 سال تجربه طراحی و تولید درب و پنجره‌های چوبی زینتی اماکن مذهبی، امامزاده‌ها و مساجد با هنرهای گره چینی و اُرس پنجره‌های شیشه رنگی احیا کننده این هنر سنتی در اصفهان و ایران بوده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه تعدادی از معتادان توانایی پرداخت هزینه کمپ را ندارند به شکل رایگان بستری می‌کنیم.

خبوشانی تاکید کرد: علاوه بر کارگاه صنایع چوب که بهبودیافتگان در آن مشغول می‌شوند یک قسمت میوه خشک کنی هم در جوار کمپ راه‌اندزای کردیم تا مددجویان در این قسمت نیز مشغول کار شوند.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up