جهش اقدامات مرکز نیکوکاری که نمونه ملی شد
جهش اقدامات مرکز نیکوکاری که نمونه ملی شد
عرصه: خیریه

در قسمت خدمات­‌درمانی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه کرده‌­ایم و در نظر داریم با مشارکت خیرین، یک دستگاه ام­‌آر­آی تهیه و ضمن خدمت درمانی به نیازمندان جهت پایداری درآمدی و خوداتکایی مرکز نیکوکاری هم قدم برداریم.

من محرم­‌علی عزیزی، دارای تحصیلات دیپلم، متولد 1363 و مسئول مرکز نیکوکاری همای رحمتِ شهرستان خدا بندۀ استان زنجان هستم.

مرکز نیکوکاری ما در سال 1398 افتتاح شده‌است و در طول چهار سال گذشته، فعالیت­‌های متنوعی را در بخش­‌های خدمات­‌رسانی انجام داده­‌ایم. حدود 550 مددجوی دارای پرونده داریم که بخش اعظمی از آن را مددجوی کمیتۀ امداد تشکیل می­‌دهد و یک بخش مددجوی بهزیستی و تعدادی هم افراد نیازمند آبروداری هستند که شامل این کمک­ می­‌شوند.

دارای دو دسته خیّر هستیم. دستۀ اول: کسانی که به طور دایمی به مجموعه کمک می‌کنند و دستۀ دوم: یک سری از خیّرین هستند که از طریق پویش­‌ها و کانال مرکز در فضای مجازی به صورت موردی کمک می­‌کنند. مثلاً برای عمل یک بیمار در حدود یک میلیارد تومان از همین طریق تهیه شد.

هر ماه، بیش از 300 سبد معیشتی برای نیازمندان تهیه و توزیع می‌­کنیم. ضمن این­که پخت غذای گرم را هم در طول سال داریم به طور مثال: در ماه محرم 72 تعداد دیگ غذا با همکاری مسجد موسی­‌بن­‌جعفر(ع) برای اطعام نیازمندان شهرستان­ طبخ شد.

در قسمت خدمات‌درمانی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه کرده­‌ایم و در نظر داریم با مشارکت خیرین، یک دستگاه ام‌­آر­آی تهیه و ضمن خدمت درمانی به نیازمندان جهت پایداری درآمدی و خوداتکایی مرکز نیکوکاری هم قدم برداریم.

در بحث کارآفرینی ما تاکنون به طور مستقیم ورود نکرده­‌ایم و فقط مددجویان، جویای کار را به کارگاه‌­ها و تولیدی­‌ها معرفی کرده­‌ایم؛ ولی در نظر داریم، کارگاه بسته­‌بندی مواد غذایی و خیاطی را به کمک مسئولین شهرستان راه­‌اندازی کنیم.

تاکنون 6 ساختمان را برای نیازمان ساخته‌­ایم و در مناسبت­‌هایی مثل شب یلدا و آغاز سال­ تحصیلی، بستۀ مورد نیاز را بین مددجویان توزیع می­‌کنیم در این دوران بیش از 289 رأس ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شده‌است. .یکی دیگر از اقدامات ما، آزادی زندانیان است که در سال گذشته  با پرداخت 60 میلیون تومان سه زندانی آزاد شدند.

گردش مالی و کلیۀ مستندات هم به سمع و نظر خیّرین وهم بخش نظارتی کمیتۀ امداد می­‌رسد. در بحث قرض­‌الحسنه پرداخت­‌های موردی انجام شده است اما اینکه یک صندوقِ فعال داشته باشم؛ تاکنون موفق به انجام آن نشده­‌ایم. دو تندیس کشوری داریم که در ارزیابی­‌ها به عنوان مرکز نمونۀ کشوری انتخاب شده­‌ایم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up