لشگر یک نفره
لشگر یک نفره
عرصه: خیریه, کسب و کار

مشکل اصلی در استان ما نوعی قبیله­‌گرایی و طایفه­‌سالاری است. در همه جا تبعیض و پارتی‌بازی وجود دارد. در استخدام­‌ها، در ارائۀ خدمت به مردم حتی بهزیستی و کمیتۀامداد هم پارتی بازی می­‌کنند و بین مددجویان فرق می­‌گذارند.

من هاجر ملک حسینی متولد 1370 دارای تحصیلات کارشناسی در رشته‌های حقوق و علوم اجتماعی و مدیر عامل مؤسسۀ مردم نهاد گلهام بهنود بویر استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.از سال 97 وارد کارهای اجتماعی شدم و در مؤسسۀ مردم نهاد دیگری به عنوان نائب رئیس کار می‌کردم و از دی‌ماه سال 98 مؤسسۀ خودم را در حوزۀ  آسیب­‌های اجتماعی ثبت کردم . بعد از مدتی وقتی شدت آسیب­‌های‌ اجتماعی از جمله طلاق، بیکاری، اعتیاد و … را دیدم ترجیح دادم بیشتردر زمینه­‌ی خیریه فعالیت کنم.

من خودم فرد پولداری نبودم و با توجه به وضعیت منطقه هم خیّر بزرگی پیدا نمی‌­شد بنابراین؛ تلاش کردم از توان مؤسسات شهرهای دیگر برای شهرستان و استان کمک بگیرم. کاری که در بحث درمانی و آموزش انجام دادم؛ این بود که با همکاری مؤسسات شهرهای دیگر بیماران را به تهران ، اصفهان، شیراز اعزام کردم و در آن جا کار عمل جراحی و بستری و درمانشان به صورت رایگان انجام می­‌گرفت. یا در خصوص بیماران سرطانی و بیماران خاص از طریق آیت­‌الله ­ملک حسینی ، عضو مجلس خبرگان رهبری که از اقوام پدری هستند برای معاونت غذا و داروی استان معرفی­‌نامه می­‌گرفتم که از این طریق خود بیمار حداکثر 100-150 هزار تومان هزینه پرداخت می­کرد و در بعضی موارد هم 100 درصد درمان رایگان می‌­شد. و ماهیانه 20 میلیون تومان داروی رایگان دریافت می­‌کرد.

در حوزۀ اشتغال اولین مؤسسه در استان بودم که فعالیت کرد. برای بیماران تالاسمی و هموفیلی از طریق بسیج سازندگی، وام اشتغال‌زایی تهیه کردم که الان شغل مورد نظرشان را راه­‌اندازی کرده­‌اند و شرایط بهتری دارند. برای اینکه مردم محروم منطقه با شیوۀ گرفتن وام مشاغل خانگی آشنا شوند.  یک کارگاه آموزشی برگزار کردم و مسئولان اداره کار را به آنجا دعوت کردم و با توضیحاتی که دادند مردم تشویق به فعالیت شدند. حدود 4-5 ماه پیگیری کردم و هماهنگی لازم با سازمانها  و نهادهای مربوط انجام شد و افراد توانستند وام مشاغل خانگی را دریافت کنند و با 100 الی 150 میلیون تومان  مشاغل مد نظر خود را راه بیاندازند و خودکفا شوند.

مشاغلی که در استان ما برای فعالیت خانگی مناسب است و بنده برای آنهل وام پیگیر شده‌­ام. دام پروری از دام سبک و سنگین بود. پرورش زنبور و مرغ شرایط خوبی دارد. خیاطی هم با سفارش­‌هایی که از تولیدی­‌های بزرگ شهرهای دیگر می­‌گیرند امکان موفقیت دارند. من تلاش کرده­‌ام از افرادی که در زمینه­‌های مختلف فعال بوده­‌اند مشاوره و کمک بگیرم مانند : بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، دفتر نماینده و استانداری و با همکاری آنها کارها را پیش ببرم و از فعالیت­‌هایی که انجام داده­‌ام و می­‌دهم راضی هستم.

مؤسسۀ بنده 7 عضو داشت که خیلی از آنها کنار کشیده‌­اند اما من ادامه دادم. 12 خانواده هستند که به صورت ماهیانه تحت پوشش قرار داده­‌ایم و مبلغ 500-600 هزار تومان به آنها پرداخت می­‌شود. با کمک خیرین تهرانی، بسته‌­های معیشتی فراهم می­‌کنم و به دست آنها می­‌رسانم. با مجموعه­‌ی رویای مادری در تهران همکاری دارم و افرادی که پزشکان، نا امیدشان کرده بودند؛ با طب سنتی درمان شده‌ اند. حتی کسانی که در 42 سالگی به یائسگی زودرس هم دچار شده بودند با اصلاح تغذیه مشکلشان حل شده است.

مردم استان ما بسیار محروم هستند و منشأ اکثر آسیب­‌های اجتماعی اعم از اعتیاد و طلاق و…بیکاری مردم است. خیلی از جوان‌ها برای کار به جنوب کشور مثل بندرعباس و بوشهر مهاجرت کرده­‌اند و اکثر کارگران شرکت­‌های نفت و پتروشیمی، مردم استان ما هستند.

مشکل اصلی در استان ما نوعی قبیله­‌گرایی و طایفه­‌سالاری است. در همه جا تبعیض و پارتی بازی وجود دارد. در استخدام­‌ها، در ارائۀ خدمت به مردم حتی بهزیستی و کمیتۀامداد هم پارتی بازی می­‌کنند و بین مددجویان فرق می­‌گذارند بخاطر همین مسئله است که خیلی از افرادی که مؤسسۀ ما به آنها کمک می­‌کند مددجوی کمیتۀ امداد هستند ولی توجهی به خواسته­‌های آنها نشده است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up