چرخه کار خیر باید تداوم داشته باشد
چرخه کار خیر باید تداوم داشته باشد
عرصه: کسب و کار

اکثر فرزندان خانواده‌های تحت پوشش ما با استعداد هستند. اگر مشکلات مالی این خانواده‌ها رفع شود، دانش آموزان این خانواده‌ها به مراتب بالاتری خواهند رسید.

من «غلامرضا محمد وردی» متولد1350لیسانس و معلم بازنشسته و مسوول گروه جهادی شهدای سهرود شهرستان خدابنده استان زنجان هستم. گروه جهادی ما پانزده سال است که در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی، اشتغال، خدمت‌رسانی‌و… فعالیت دارد.

متاسفانه در منطقه ما آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است و مردم هم درآمد زیادی ندارند. تقریبا دویست خانوار هستند که با مشکلات شدید مالی مواجه هستند. این مساله دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن اعتیاد سرپرست خانواده است. به همین دلیل به بحث ترک اعتیاد ورود پیدا کردیم. در سال گذشته پنجاه فرد معتاد را به کمپ فرستادیم که از میان آن‌ها بیش از هفتاد درصد همچنان پاک مانده‌اند.

برای اشتغال خانواده‌ها قالیبافی را انتخاب کردیم و با برپایی دارهای قالی تلاش کردیم درآمدی پایدار برای این افراد فراهم کنیم.
برخی از بانوان برای حضور در خارج از خانه مشکلاتی داشتند. در ابتدا برای سی خانواده در داخل منزل‌دار قالی برپا کردیم و حالا تعداد این افراد به هفتاد خانوار رسیده است. قالیبافی برای خانم‌ها نقطه امیدواری است. اکثر بانوان این هنر را بلد هستند و نیازی به آموزش ندارند و در ایامی مانند پاییز و زمستان فرصت زیادی برای پرداختن به این هنر دارند. به همین دلیل اجرای این طرح بسیار زود بازده بوده و به سرعت به کسب درآمد می‌رسند.

قراردادی میان ما و خانواده‌ها وجود دارد که بر اساس آن اگر گروه جهادی از آن‌ها حمایت کند، در فروش محصولات خود آزاد هستند ولی اگر نتوانستند بازار فروشی پیدا کنند یا به قیمت واقعی بفروشند؛ ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم و افرادی را داریم که قالی را به قیمت مناسب از آنها می‌خرند. این خانواده‌ها معمولاً توانایی خرید دارقالی و ابزارآلات را نداشتند برای همین آنها را تهیه کرده و در اختیارشان می‌گذاریم. مواد اولیه را هم از هیدج یا زنجان تهیه می‌کنیم. چون گروه جهادی هستیم فروشندگان به ما اطمینان می‌کنند و به قیمت مناسب مواد اولیه را به ما می‌فروشند. ما هم مواد اولیه را با قیمت پایین به خانواده‌ها می‌فروشیم و در نتیجه درآمد بیشتری نصیب آن‌ها می‌شود.

در این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم به ازای هر حمایتی که انجام می‌دهیم یک سوم از مبلغ را به ما پرداخت کنند که این چرخه کار خیر ادامه پیدا کند. با این روش عزت و کرامت آن‌ها نیز حفظ می‌شود و احساس نمی‌کنند صدقه دریافت می‌کنند.

وقتی برای پیگیری مشکلات دانش آموزان این خانواده‌ها به مدارس سر می‌زنیم متوجه می‌شویم اکثر فرزندان این خانواده‌ها با استعداد هستند. اگر مشکلات مالی این خانواده‌ها رفع شود، دانش آموزان این خانواده‌ها، به مراتب بالاتری خواهند رسید.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up