از مردم برای مردم
از مردم برای مردم
عرصه: خدمات اجتماعی

هیچ وقت وابسته و وام‌دار جریان‌های دولتی نبودیم و به همین دلیل پایه و اساس کار را با اراده مردم پیش‌برده‌ایم.

من «ولی بابوسه» 49 ساله دکترای شهرسازی دارم و عضو شورای شهر، مسوول هیئت امنای خیریه و موکب صاحب الزمان شهر نقده استان آذربایجان غربی هستم.

گروه ما از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و موکب ما برای خدمات دهی به زائران امام‌حسین(ع) در عمود ۱۱۴۶ در جاده بین نجف و کربلا در هشت کیلومتری کربلا مستقر است. ما به زائران در ایران هم خدمت‌رسانی می‌کنیم و در این جهت سالنی دوهزار نفری را در نقده تجهیز کرده‌ایم.

در ابتدای فعالیت در سال ۱۳۹۶ ما پنج نفر بودیم ولی اکنون اعضای ثابت گروه ما به چهل نفر رسیده است.

خدمات ما از مردم و برای مردم است. آنچه که برای خدمات دهی نیاز داریم از طریق خیرین و خادمین هیئت و با نظر بانیان در همان مسیری که تعیین کرده‌اند هزینه می‌شود. مثلا اگر هزینه‌ها برای خیریه است در همانجا هزینه می‌کنیم و اگر مصرف خاصی را در موکب تعیین کرده باشند در جای مورد نظر آن‌ها هزینه می‌شود.

در ایام کرونا که پیاده‌روی اربعین انجام نمی‌شد مبلغ جمع‌آوری شده را صرف تهیه لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کردیم. زمانی که بودجه کافی در اختیارمان باشد در زمینه جهیزیه نیازمندان نیز فعالیت می‌کنیم. فعالیت ما محدود به ایام اربعین نیست. در طول سال خانواده‌های نیازمند را شناسایی و حمایت می‌کنیم. گاهی مسجدی را بازسازی کرده‌ایم. در زلزله خوی اولین گروهی بودیم که در این شهرستان حضور یافت و حدود ۱۰ روز در خوی خدمت‌رسانی کردیم و غذای گرم پختیم و اقلام ضروری را میان مردم توزیع کردیم.

ما از فضای مجازی برای اطلاع رسانی فعالیت‌هایمان استفاده می‌کنیم.

خوشبختانه به دلیل اعتمادی که مردم به ما دارند از پویش‌های ما به خوبی استقبال می‌شود. تاکنون از هیچ نهاد و ارگانی کمک دریافت نکرده‌ایم و حامیان ما تنها مردم بودند. بنده چون خدمتگزار مردم در شورای شهر بوده‌ام، حدود هفده سال است با مسوولان شهر و امام جمعه روابط خوبی دارم اما هیچ وقت وابسته و وامدار جریان‌های دولتی نبودیم و به همین دلیل پایه و اساس کار را با اراده مردم پیش‌برده‌ایم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up