خشک شدن دریاچه ارومیه تعداد نیازمندان را افزایش داد
خشک شدن دریاچه ارومیه تعداد نیازمندان را افزایش داد
عرصه: خدمات اجتماعی, خیریه

بیشترین فعالیت ما در حال حاضر توزیع بسته‌های معیشتی در میان مردم است زیرا مشکلات اقتصادی مهم‌ترین دغدغه نیازمندان است.

من «پرویز محمدی» عضو هیئت علمی دانشگاه، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و مسوول خیریه «نسیم رحمت» شهر نقده در استان آذربایجان غربی هستم.

شغل اصلی مردم نقده کشاورزی است. به دلیل کمبود آب و خشک شدن دریاچه ارومیه مسیر اشتغال آسیب دیده است دولت کشت جایگزین را پیشنهاد داده که برخی می‌پذیرند و گروهی هم مقاومت دارند. به همین دلیل گرفتار مشکلات اقتصادی و تبعات اجتماعی آن شده‌اند.

من از سال‌های دور در فعالیت‌های خیریه مشارکت داشتم و با کمک دوستانی از تبریز و ارومیه و تهران و نقده‌ای‌های ساکن شهرهای دیگر ایران و کشورهای خارجی، کمک‌های نقدی و غیرنقدی را دریافت و میان اهالی نیازمند نقده توزیع می‌کردم.

نام تاریخی نقده «سولدوز» است. سولدوزی‌های قدیمی مقیم تهران در منطقه صادقیه متمرکز بودند و برخی نیز ساکن کرج بودند. بعضی از آن‌ها مانند آقای سیف الله جلیلی و منصور بنابی جزو بازاریان معتبر تهران بودند که محور نقده‌ای‌ها محسوب می‌شدند. آن‌ها بانی کارهای خیر فراوانی همچون ساخت مسجد و حسینیه بودند و به ما کمک‌های فراوانی می‌کردند.
افرادی که در این امور خیر به من کمک می‌کردند پیشنهاد دادند بهتر است این حرکت شکل رسمی به خود بگیرد. به همین دلیل هفت نفر از دوستان اهل کار خیر که از اصناف شهر و مسوولان و کارمندان شهر بودند به من محلق شدند و در سال ۱۳۹۶ از کمیته امداد مجوز دریافت کردیم.

بیشترین فعالیت ما در حال حاضر توزیع بسته‌های معیشتی در میان مردم است زیرا مشکلات اقتصادی مهم‌ترین دغدغه نیازمندان است.

ما صندوقی را در مسجد راه‌اندازی کردیم که هر ماه به نیازمندان وام می‌دهد. روال کار بدین صورت است که مبلغی را به حساب بانک مهرایران گذاشته‌ایم و مردم هم مبالغی را سپرده‌گذاری کرده‌اند و از طریق آن به دو تا سه نفر وام تعلق می‌گیرد.

گروهی در تلگرام داریم که گزارش کارهای انجام شده در آن منتشر می‌شود. بسیاری از افرادی که با خیریه نسیم رحمت همکاری می‌کنند از جوانان متدین و مومن شهر هستند. در زمان وقوع سیل در آق‌قلا استان گلستان بیشترین میزان کمک‌ها را ارسال و دوبار در منطقه حضور پیدا کردیم.

پس از وقوع زلزله در ورزقان دوبار به این منطقه رفتیم.

پس از زلزله خوی هم ضمن حضور در منطقه مبلغ صد و هفتاد میلیون تومان وجه نقد بین زلزله‌زدگان تقسیم کردیم و بیش از صد میلیون تومان لباس اهدایی مردم نقده را به زلزله‌زدگان توزیع کردیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up