به چهره‌های ادبی منطقه هم توجه داریم
به چهره‌های ادبی منطقه هم توجه داریم
عرصه: خدمات اجتماعی

از هیچ ارگان و خیری کمک نقدی دریاف نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم افراد نیازمند را به خیرین معرفی کنیم و در واقع واسطه هستیم

من «یوسف شریفی» متولد 1358 فوق لیسانس مدیریت کشاورزی و مدیر « انجمن یاری‌رسانان زاگرس» هستم. از سال ۱۳۹۰ فعالیت‌های اجتماعی را در قالب «انجمن اجتماعی زاگرس» آغاز کردم و بعد از زلزله کرمانشاه انجمن ما به «انجمن یاری‌رسانان زاگرس» تغییر نام داد.

انجمن ما شامل کمیته‌های مختلفی همچون: فرهنگی، مدیریت شهری، آسیب‌های اجتماعی، حقوقی، فرهنگ و ادب است که با حضور افراد متخصص تشکیل جلسه می‌دهد و هر کدام مسائل حوزه خود را به صورت تخصصی پیگیری می‌کنند. فعالیت‌های کمیته‌های انجمن در زمینه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، بحران‌هایی همچون سیل‌و… است. در حوزه تخصصی هم خدمات حقوقی کارشناسان ما شامل ارائه مشاوره‌های رایگان به افراد نیازمند است. کمیته روان‌شناسی ما هم به دانش آموزان و خانواده‌هایی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و خانواده‌هایی که در آستانه طلاق بودند مشاوره‌های رایگان ارائه داده‌اند

محور فعالیت ما حوزه اجتماعی است ولی در سایر حوزه‌ها نیز فعالیت داریم. مثلا در مناسبت‌هایی مانند نوروز برنامه ویژه برگزار می‌کنیم. همچنین در بحران‌های اجتماعی کمیته‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکیل می‌دهیم. در حوزه مدیریت شهری کارشناس مدیریت بحران داریم، در حوزه آسیب‌های اجتماعی کمیته‌های ما با ادارات مختلف و فرمانداری همکاری دارند.

در حوزه فرهنگ و ادب، جشنواره‌ها و مراسم‌های بزرگداشت و نکوداشت شعرا و فرهنگیان و ادیبان منطقه را برگزار می‌کنیم.

هزینه های این تشکل را خودمان با کمک اعضای هیئت مدیره تأمین می‌کنیم. در زمان وقوع بلایایی همچون زلزله کمک‌های غیر نقدی مردم را جمع‌آوری و به هلال احمر می‌دادیم. ما از هیچ ارگان و خیری کمک نقدی دریاف نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم افراد نیازمند را به خیرین معرفی کنیم و نقش واسطه‌گری ایفا کنیم. در فضای مجازی هم فعالیت‌هایمان را برای خیرین گزارش می‌کنیم.

keyboard_arrow_up