از کمک‌های شهرداری و فرمانداری خبری نشد
از کمک‌های شهرداری و فرمانداری خبری نشد
عرصه: خدمات اجتماعی, خیریه

تا زمانی که مردم در برنامه‌ها پای کار باشند آن برنامه به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

من «مهدی خانی» متولد 1362 دارای مدرک دیپلم و مسوول گروه جهادی «دست شهید سلیمانی» زرین رود شهرستان خدابنده استان زنجان هستم. گروه جهادی ما از ۱۰ سال پیش‌با حضور بچه‌های مسجد و هیئت کار خود را آغاز کرده و سه سال است که با نام دست شهید عزیز قاسم سلیمانی به ثبت رسیده است.

ما حدود چهل روستای منطقه را تحت پوشش فعالیت‌هایمان قرار داده‌ایم. در هر زمینه‌ای که خلا وجود داشته باشد وارد می‌شویم. مثلا در زمینه‌های درمان، ساخت و ساز، پرداخت اجاره بها، آزادی زندانیان نیازمند غیر عمد هم فعالیت می‌کنیم. در حوزه ساخت و ساز هشت خانه برای محرومین و نیازمندان ساخته‌ایم و ماهیانه گوسفندی قربانی و بین نیازمندان توزیع می‌کنیم. ولی بخش عمده تمرکز ما در حوزه پزشکی است.

تجهیزات اولیه پزشکی مثل ویلچر، ساکشن، اکسیژن ساز، دستگاه فیزیوتراپی و تخت‌و… را داریم که بر حسب نیاز در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهیم. کمک هزینه‌های درمان نیازمندان را هم پرداخت می‌کنیم. مثل عمل جراحی که ماهیانه حدود پنج تا شش میلیون تومان هزینه ثابت این بخش است. امسال حدود دویست میلیون تومان هزینه درمان نیازمندان را پرداخت کرده‌ایم.

در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله پویش برگزار می‌کنیم. مثلا در زلزله کرمانشاه چهار کامیون اقلام ضروری جمع‌آوری و میان زلزله‌زدگان توزیع کردیم.

هر سال ۱۰ هزار سبد غذایی در مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان و عید نوروز بین نیازمندان توزیع می‌کنیم. برای عید نوروز پویش پوشاک داریم و با همکاری خیرین منطقه برای سه هزار خانواده لباس تهیه می‌کنیم.

گروه ما کمیته‌بندی شده است. مثلا کمیته آشپزخانه داریم که حدود پانزده نفر عضو دارد و در عید غدیر شش هزار پرس و در ماه رمضان ۱۰ هزار پرس غذا برای نیازمندان پخته و توزیع کرده است.

کمیته پزشکی داریم که حدود ۱۰ نفر از پزشکان و پرستاران متخصص اورژانس عضو آن هستند. در زمینه عمرانی هم کمیته دیگری داریم که افرادی با تخصص‌های بنایی، کاشیکاری، برقکاری‌و…. عضو آن هستند. در کمیته‌های ما بین پنجاه تا شصت نفر عضو هستند.

امسال در ایام سالگرد رحلت امام خمینی اردوهای جهادی پزشکی پنجاه نفره داشتیم و از یک سال پیش‌با ۱۵ نفر از پزشکان هماهنگ کرده بودیم و در طول برگزاری این اردو ۲۵۰۰ ویزیت رایگان انجام دادیم. برای مراجعه به روستاها زمانبندی کردیم تا در درمان بیماران خللی ایجاد نشود.

نود و نه درصد منابع مالی ما را خیرین و کمک‌های مردمی تامین می‌کند. گاهی هم سپاه یا ستاد اجرایی فرمان امام بسته‌های معیشتی در اختیار ما قرار می‌دهند تا میان نیازمندان توزیع کنیم. در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ سپاه به ما سیصد و سی سبد غذایی داد و ما هزار و پانصد سبد توزیع کردیم.

در زمینه ساخت و ساز تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد برای ساخت چهل و سه واحد مسکونی داشتیم که کمیته امداد چهل میلیون تومان بلاعوض و دویست میلیون تومان وام برای ساخت و ساز دویست و چهل متر زمین پرداخت می‌کرد. ما قبول نکردیم و وارد طرح آنان نشدیم چون بر اساس تجربه‌هایی که کسب کرده‌ایم تا مرحله ساخت یک ساختمان نود متری را با هشتاد میلیون تومان پیش‌می‌بریم.

خیلی از کارهای ما را بچه‌های جهادی رایگان انجام می‌دهند. ما با مسوولان و نهادها ارتباط داریم ولی از ما حمایت نمی‌کنند. اخیراً پانزده نفر گروه پزشکی به منطقه آوردیم و پنجاه میلیون تومان هزینه این طرح شد اما یک ریال هم به ما کمک نکردند. پشتوانه ما مردم هستند. دو سال پیش‌برنامه پخت ۱۵ دیگ آش برای جشن اعیادالله داشتیم که هزینه آن حدود پنجاه میلیون تومان می‌شد. در جلسه شورای اداری شهرستان موضوع را مطرح کردیم. مصوب شد سه میلیون تومان به ما بدهند. در نهایت فرمانداری قبول کرد سیصد هزار تومان و شهرداری پانصد هزار تومان بدهد اما همان را هم پرداخت نکردند. تا زمانی که مردم در برنامه‌ها پای کار باشند آن برنامه به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up