مشکل قطع شدن یارانه و مسائل مالیاتی نداریم
مشکل قطع شدن یارانه و مسائل مالیاتی نداریم
عرصه: قرض الحسنه

خارج کردن اعتبار از صندوق یک شرط دارد: اگر یک نفر بخواهد از صندوق برود باید دو نفر جایگزین نماید و این شرط برای پایداری صندوق است.

من «محمدرضا بهمنی» 34 ساله کارشناس حسابداری و مروج صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی شهرستان خرم‌بید استان هستم. طی دو سال گذشته تلاش کردیم صندوق قرض‌الحسنه مردمی در نقاط شهری و روستایی شهرستان تاسیس و در جهت اشتغال‌زایی به مردم خدمت‌رسانی کنیم. تاکنون سی صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده و هر صندوق به چهار گروه تقسیم شده است. نود نفر هم عضو صندوق‌ها شده‌ و سیصد نفر هم از صندوق‌ها وام دریافت کرده‌اند.

بحث راه‌اندازی این صندوق‌ها در شهرستان خرم‌بید بیشتر پیگیری از ایجاد مشاغلی است که بشود با کمک این صندوق‌ها راه‌اندازی کرد و تبدیل به مشاغل خرد خانگی شود. برای اینکه مشکل قطع شدن یارانه یا مسائل مالیاتی برای متولیان صندوق به وجود نیاید؛ با صندوق کارآفرینی و امید و بانک رسالت همکاری کردیم و پول‌های جمع‌آوری شده در این بانک‌ها سرمایه‌گذاری شدند. هر متقاضی که عضو این صندوق می‌شود ماهیانه ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند. گروه‌های هر صندوق بین پانزده تا بیست و دو نفر است. بعضی از افراد به نیت ثواب قرض‌الحسنه وجوه خود را در صندوق می‌گذارند و بعضی هم متقاضی وام هستند.

با بسیج سازندگی و بنیاد برکت همکاری و تفاهمنامه داریم تا منابع اشتغال‌زایی آنها در منابع صندوق‌ها و اعضای آن تلفیق شود و اینگونه مشاغل بیشتر و بهتری راه‌اندازی شود.

با توجه به منابع معدنی و سنگ موجود در منطقه هدف ما این است که مشاغل به سمت این‌ فعالیت‌ها سوق داده شود تا پایداری و بازدهی آن حفظ شود. خارج کردن اعتبار از صندوق یک شرط دارد: اگر یک نفر بخواهد از صندوق برود باید دو نفر جایگزین نماید و این شرط برای پایداری صندوق است. وام پرداختی بر حسب تصمیم هیئت امنا سه برابر موجودی افراد است. اقساط وام‌ها هم به صورت ماهیانه و بر اساس دستورالعمل صندوق است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up