برای ترکیه قالی می‌بافیم
برای ترکیه قالی می‌بافیم
عرصه: خیریه, کسب و کار

ما بهره‌برداری شخصی از سود فعالیت‌های خیریه نداریم و همه آن صرف امور خیر و توسعه کار می‌شود.

من «مجید زرین» متولد 1367 سطح 3 حوزوی و روحانی مسجد امام حسین شهر سهند در استان آذربایجان شرقی و مسوول مرکزی نیکوکاری شهیدان دادی هستم. شهر جدید سهند دارای بیشترین واحدهای مسکن مهر است و حدود سی هزار نفر که اکثراً از اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه هستند؛ در اینجا زندگی می‌کنند. من از اواخر سال ۱۳۹۲ در این مسجد فعالیت خودم را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی آغاز کردم. ابتدا فقط در سطح مسجد فعال بودم اما حالا به صورت محله محور فعالیت می‌کنم.

به دلیل سطح اقتصادی منطقه و از آنجایی که سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادها در این شهر حضور نداشتند در سال ۱۳۹۳ مرکز نیکوکاری شهیدان دادی را تاسیس کردیم. تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در مناسبت‌های مختلف از سال ۱۳۹۳ صورت گرفته و بین صد تا هزار بسته را در هر سری توزیع کرده‌ایم. همچنین سالانه بیست الی سی دست جهیزیه برای دختران محله‌های شهر جدید سهند تهیه و توزیع کرده‌ایم.

در ماه مبارک رمضان و ماه محرم نزدیک به ۱۰ هزار پرس غذای گرم پخش کرده‌ایم. بیش از چهارصد دانش‌آموز نیازمند کمک‌های تحصیلی از جمله لوازم التحریر و لباس مدرسه و حتی کمک هزینه ثبت نام را تحت پوشش داریم. در زمینه‌های درمانی و اجاره منزل مرکز نیکوکاری ما به نیازمندان خدمات می‌دهد.

اولویت خدمات رسانی ما بانوان سرپرست خانوار هستند. به خاطر اقتصاد ضعیف محله، در زمینه قرض‌الحسنه هم گام‌هایی برداشته‌ایم که به علت توان مالی ضعیفی که داشتیم چندان نتیجه بخش نبوده و امیدواریم بتوانیم این موضوع را گسترش دهیم.

از شش سال قبل به فکر افتادیم برای توانمندسازی افراد کارهایی را انجام دهیم. ابتدا در رشته‌های مختلف شروع به آموزش در زمینه‌های خیاطی، قالیبافی، حکاکی روی فلز، تولید گیاهان دارویی، چرم دوزی‌و… از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای کردیم و توانستیم پانصد نفر از بانوان را در این رشته‌ها آموزش دهیم. این بانوان پس از اخذ مدرک مشغول به کار شدند. بسیاری از افراد جویای کار را هم به کارخانه‌ها و کارگاه‌ها معرفی کردیم. به کمک خیرین و اهالی مسجد در حیاط خلوت مسجد کارگاه‌های کوچکی راه‌اندازی کردیم. یکی از آنها بسته‌بندی خرما است که حدود چهل نفر از بانوان به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند. کارگاه دیگر خیاطی است که با دریافت سفارش دوازده نفر همیشه در آن مشغول به کار می‌شوند. کار بعدی قالیبافی‌ است. ما برای کشور ترکیه قالی می‌بافیم و سی نفر در کارگاه ما مشغول به کار هستند. همچنین

برای یک شرکت دانش بنیان قطعه مونتاژ می‌کنیم که در این کارگاه هم بیست و پنج نفر مشغول هستند.

اغلب کارهای اجرایی و کارکنان این کارگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند. ما بهره‌برداری شخصی از سود فعالیت‌های خیریه نداریم و همه آن صرف امور خیر و توسعه کار می‌شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up