زمین ورزش برای زنان و دختران روستا
زمین ورزش برای زنان و دختران روستا
عرصه: قرض الحسنه

در روستای ما زمین چمن مصنوعی بود که برای رفع نیازهای ورزشی بانوان اقدام به محصور کردن این زمین کردیم تا آن‌ها نیز بتوانند از زمین ورزش استفاده کنند.

من «رقیه حسینی» چهل ساله دیپلمه و مسوول گروه جهادی امام حسن مجتبی‌(ع) روستای قورتان شهرستان ورزنه استان اصفهان هستم.

روستای ما ۱۳۰۰ نفر جمعیت دارد. شغل اغلب مردم روستا دامداری و کشاورزی است که در صورت دریافت حقابه از زاینده رود کشت انجام می‌شود.

به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر معیشت کل منطقه آسیب دیده است. تقریبا از سه سال پیش‌فعالیت گروه جهادی ما آغاز شد و با توجه به اینکه اغلب اعضای گروه در حوزه فرهنگی و تربیتی توانمند هستند، کار را از همین نقطه آغاز کردیم. دفترچه‌ای از مشکلات تربیتی و روحی و روانی اهالی روستا و دغدغه‌های مردم تدوین و بر اساس آن کلاس‌های مشاوره برای اهالی روستا برگزار کردیم.

در مقطعی برای بچه‌های روستا اردو برگزار می‌کردیم و در مقطعی دیگر بسته‌های معیشتی را میان اهالی توزیع می‌کردیم.

در روستا چهار صندوق قرض‌الحسنه خانگی راه‌اندازی کردیم که صد و چهارده عضو زن و مرد دارد. هیئت مدیره‌ای برای صندوق تشکیل دادیم. در این صندوق ماهانه دو میلیون تومان به یک نفر تعلق می‌گیرد. صندوق دیگری داریم که ماهانه پنج میلیون تومان به یک نفر وام می‌دهد. یک صندوق هم داریم که ماهیانه شش میلیون تومان و صندوق دیگری هم هست که ماهیانه بیست میلیون تومان به هر نفر وام می‌دهد. سیستم توزیع وام هم بر اساس قرعه کشی بین بیست و پنج تا چهل نفر انجام می‌شود. ما دو درصد هر وامی که پرداخت می‌شود را به عنوان ذخیره نگه می‌داریم. اعطای وام ضروری هم تاکنون بیست مورد پرداخت شده است. یکی دیگر از اقدمات ما همکاری با گروه رستا است. گروه رستا با همکاری شرکت فولاد سپاهان اصفهان و در جهت انجام مسوولیت‌های اجتماعی اقدام به راه‌اندازی کانون‌های پیشرفت و آبادانی در روستاها کرده است. ما هم در روستای خودمان فعال هستیم. سقف پرداختی رستا برای هر روستا نهایتا ۲۵۰ میلیون تومان است که هزینه سی درصد هر پروژه است و مابقی آن باید توسط دهیاری و مشارکت‌های مردمی تامین شود. در روستای قورتان استفاده از فضای ورزش مدارس مشکلات خاص خودش را دارد و غیر از یک زمین چمن مصنوعی فضای دیگری هم برای ورزش وجود ندارد. با توجه به لزوم توجه به نیازهای ورزشی بانوان، ما اقدام به محصور کردن این زمین و ساخت سرویس بهداشتی، ساختمان رختکن، پارکینگ و ایجاد محوطه برای پیاده روی در این مجموعه ورزشی کردیم و زمین را مزین به نام شهدای قورتان نمودیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up