آغوش باز برای گروه‌های جهادی
آغوش باز برای گروه‌های جهادی
عرصه: خدمات اجتماعی

اگر اردوهای جهادی دیگری در شهرستان ما برگزار شود، ما به عنوان پشتیبان به آ‌ن‌ها کمک می‌کنیم. معمولا از استان‌های قزوین و تهران برای ارائه خدمات به چابهار می‌آیند.

من «علی اکبر یزدان پناه» هستم. 31 سال سن و لیسانس IT دارم و کارمند فرمانداری چابهار و مسوول گروه جهادی «دیده‌بان مردم» هستم.

گروه جهادی ما بعد از سیل سال ۱۳۹۸ تاسیس شد. ما اولین گروه جهادی اهل سنت در منطقه هستیم. در این منطقه خیریه‌های زیادی هستند اما گروهی که کار جهادی بکند و اهل سنت هم باشد نیست.

حوزه فعالیت ما همه شهرستان‌های استان را شامل می‌شود. وقتی کار خودمان را آغاز کردیم حدود 40نفر بیشتر نبودیم اما حالا ۱۵۰ نفر با ما همکاری می‌کنند که از همه اقشار در میان آ‌ن‌ها وجود دارد.

مردم وقتی مشاهده می‌کنند که عده‌ای بدون آنکه مسوولیتی داشته باشد به دنبال حل و فصل مشکلات و مسائل آن‌ها است روحیه مضاعف می‌گیرند. ما در همه حوزه‌ها فعال هستیم. دوبار در این منطقه سیل آمد و در برخی مناطق هیچ گروهی نتوانسته کاری انجام دهد ولی ما به لطف الهی خدمات خوبی ارائه کردیم که شامل: ساختمان‌سازی، ساخت سرویس بهداشتی، احداث چاه، احداث دیوار و سقف خانه‌های آسیب دیده، تهیه سیمان و ماسه و موکت برای خانه‌ها، تامین بسته‌های غذایی برای سیل زدگان و تامین وسایل آسیب دیده مردم بود.
در مناطق سیل زده آب‌های خانه‌ها را تخلیه و سقف خانه‌ها را ایزوگام کردیم. لوازم خانگی و پتو به مردم رساندیم.

شیوه کارها و تصمیم‌گیری در گروه به این شکل است که برای هر حوزه‌ای یک گروه چند نفره داریم که تحت نظر معاونان گروه فعالیت می‌کنند. البته مسوول مالی و پشتیبانی و جانشین هم داریم. وقتی خیرین مبلغی به گروه تزریق می‌کند، جلسه‌ای برگزار و با همفکری و ریشه یابی مشکلات طرحی را برای اجرا آماده می‌کنیم. ما علاوه بر کمک‌های خیرین با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی هم همکاری داشته‌ایم ولی بیشتر فعالیت‌ها با حضور و مشارکت خود مردم انجام شده است.

یکی از فعالیت‌های ما تشویق دیگران به فعالیت‌های اجتماعی است. ما دیگران را راهنمایی می‌کنیم که چگونه گروه خود را ثبت کنند تا بتوانند مسیر صحیحی را در فعالیت‌هایشان پیش‌ببرند. ما همچنین میزبان گروه‌های جهادی کشور برای انجام خدمات در استان هم هستیم. هرساله در تعطیلات نوروز اردوی جهادی برگزار می‌کنیم و اگر اردوهای جهادی دیگری برگزار شود ما به عنوان پشتیبان به آ‌ن‌ها کمک می‌کنیم. معمولا از استان‌های قزوین و تهران برای ارائه خدمات به شهرستان ما می‌آیند.

ما در فضای مجازی صفحات فعال داریم و با توضیح درباره فعالیت‌هایمان با مردم در ارتباط دائم هستیم. برنامه ما برای آینده توسعه فعالیت در حوزه توانمندسازی و اشتغالزایی است. می‌خواهیم دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه‌های دانشگاه ندارند را مورد حمایت قرار دهیم و با اشتغالزایی فقر را در مناطق محروم ریشه کن کنیم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up