به خیرین اطلاع رسانی می‌کنیم
به خیرین اطلاع رسانی می‌کنیم
عرصه: خیریه

یکی از ضرورت‌های فعالیت در خیریه‌ها اطلاع رسانی به خیرین است تا با اطلاع از نتایج فعالیت‌هایی که بانی آن بوده‌اند به فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

من «محمد علی زارعان» پنجاه ساله کارشناس ارشد منابع انسانی و مسوول خیریه حضرت جوادالائمه شهر برخوار اصفهان هستم. تقریبا از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم. پیش‌از آن هم به صورت محدود و غیررسمی در این حوزه فعال بودیم و پس از اخذ مجوز از فرمانداری فعالیتمان رسمی شد.

ما در چند حوزه به نیازمندان کمک می‌کنیم. برخی کمک‌های ما به صورت موردی است و برخی دیگر به صورت ثابت و منظم انجام می‌شود که شامل تامین پوشاک نوروز و بسته‌های معیشتی در ماه رمضان و سال جدید و تهیه ملزومات مدرسه در زمان بازگشایی مدارس است.

ما صد و پانزده مددجوی ثابت داریم و نیازمندان را با معرفی‌نامه به نانوایی‌ها معرفی می‌کنیم تا به صورت رایگان نان تهیه کنند و سپس در پایان ماه هزینه‌های آن را از ما دریافت کنند.
برای تامین هزینه‌های خیریه با تبلیغ میان اهالی محل آن‌ها را به این امر خداپسندانه دعوت کردیم. سپس قلک‌هایی تهیه شد تا صدقات مردم به صورت ماهانه جمع‌آوری شود. در مناسبت‌های مختلف نیز پویش‌هایی برای جمع‌آوری کمک توسط خیرین برگزار می‌شود.

برای گزارش به خیرین هم دو شیوه مجازی و سنتی در پیش‌گرفته می‌شود. دو کانال در فضای مجازی داریم که یکی از کانال‌ها به اطلاع رسانی درخصوص شهر اختصاص دارد و دیگری هم کانال اختصاصی خیریه است. همچنین با چاپ بنر و تراکت و نصب و توزیع آن‌ها در مغازه‌ها و معابر شهر درخصوص برنامه‌ها و فعالیت‌هایمان اطلاع رسانی می‌کنیم.

خیرین ما بیشتر از اهالی بومی هستند. اشخاصی هم از خارج شهر به ما کمک می‌کنند که قبلا همشهری و هم محله‌ای ما بوده‌اند یا اینکه با مراجعه ما و معرفی فعالیت‌هایمان به آن‌ها علاقه‌مند به همکاری شده‌اند. یکی از ضرورت‌های فعالیت در خیریه‌ها اطلاع رسانی به خیرین است تا با اطلاع از نتایج فعالیت‌هایی که بانی آن بوده‌اند به فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

در کنار مسجد دو باب مغازه وجود داشت که فردی خیر آن‌ها را به ما تحویل داده بود و در آنجا مستقر بودیم اما در حال حاضر محل استقرار ما مغازه‌های متعلق به مسجد است که البته اجاره آن نیز پرداخت می‌شود.

در حوزه اشتغالزایی با بسیج و کمیته‌امداد در موضوع «نهضت روشنایی» همکاری داریم و حدود سی و پنج نفر را هم در حوزه قالیبافی به کار مشغول کرده‌ایم.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up