توجه به سالمندان
توجه به سالمندان
عرصه: خیریه

مردم کشور ما توانمندی‌های بالایی دارند و زمانی که حس کنند دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست وارد میدان می‌شوند و مسائل را حل و فصل می‌کنند.

من «رقیه زمانی» شصت و یک ساله فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و معلم بازنشسته هستم که در شهر میمه استان اصفهان به عنوان مدیرعامل خیریه مهرآفرین فعالیت می‌کنم.

زمانی که در مدرسه به عنوان معلم دوره ابتدایی فعالیت داشتم دانش آموزان نیازمندی داشتیم که در خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست زندگی می‌کردند. برخی بانوان توانسته بودند بر اساس توانمندی‌های مادران این دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده و بسترهایی را برای فعالیت‌های آن‌ها آماده کنند. حالا این بانوان در زمینه‌هایی مانند خیاطی، بافتنی، تهیه و تولید وفرآوری محصولات کشاورزی خانگی، مشاغل خانگی، پرستاری در منازل، خدمت در منزل به بیماران‌و… فعالیت می‌کنند.

کم کم با کمک فرهنگیان و افراد خیر تصمیم گرفتیم موسسه خیریه‌ای را به ثبت برسانیم. این اتفاق در سال ۱۳۹۴رقم خورد و خیریه ما با نام «مهر آفرین» مجوز گرفت.

هدف ما توانمندسازی افراد است و نمی‌خواهیم فقط به آن‌ها کمک کنیم. ما تکدی‌گری را در این شهر تعطیل کردیم و در صورت مراجعه افراد نیازمند، گوی و میدانی در اختیار آن‌ها می‌گذاریم تا با فعالیت خودشان کسب درآمد کنند.
ت

مام سود حاصل از فعالیت نیازمندان در خیریه ما به خودشان تعلق دارد و هیچ سودی نصیب خود موسسه نمی‌شود. افرادی هم که نیاز به آموزش دارند تحت نظر استاد متخصص آن حرفه آموزش می‌بینند و مشغول به کار می‌شوند. کمک‌های موردی هم به افراد صورت می‌گیرد. اسامی افرادی که نیاز به تامین جهیزیه، دارو، آزادی زندانی، هزینه ترک اعتیاد در کمپ‌و… دارند وارد فهرست شده و به ترتیب اولویت مورد حمایت قرار می‌گیرند. البته افراد نیازمندتر با کمک خیرین و به طور مستقیم مورد حمایت واقع می‌شوند.

یکی از اهداف مصوب موسسه خیریه مهرآفرین تاسیس مرکز سالمندان بود که پس از یکسال محقق شد.

مردم کشور ما توانمندی‌های بالایی دارند و زمانی که حس کنند دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست وارد میدان می‌شوند و مسائل را حل و فصل می‌کنند.

 

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up