برکت «حق بازنشستگی شهید»
برکت «حق بازنشستگی شهید»
عرصه: کسب و کار

در فعالیت‌هایی از جنس عام المنفعه همراهی یکی از اعضای خانواده در موفقیت کار بسیار نتیجه بخش است. مثلا من به واسطه همراهی همسرم توانستم کاری بزرگ را به نتیجه برسانم.

من «فاطمه امیریان» متولد سال ۱۳۵۸و فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران هستم. من و همسرم هم دانشگاهی بودیم. وقتی فارغ التحصیل شدیم در تهران ماندگار شدیم و شرکتی به نام «سفرسازان پویا جنوب» در حوزه طراحی صنعتی راه‌اندازی کردیم که در زمینه لیزر فعالیت می‌کرد. پس از چهارده سال به به شاهین‌شهر برگشتیم.

از سال ۱۳۹۷ با همراهی همسرم در زمینه حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانوادگی و کارگاه‌های کوچک تولیدی صنایع دستی فعالیت می‌کنم. فعالیت مشترک ما از همکاری با «بنیاد مهدویت» شهرستان شاهین‌شهر اصفهان آغاز شد. ما هر دو عضو موسسه بنیاد مهدویت هستیم.

در زمان آغاز فعالیت سوله‌ای در اختیار داشتیم که در طول سال کارکردی نداشت. ما چند کارگاه‌ تولیدی غیر فعال را شناسایی کردیم و در این سوله به آن‌ها امکان استقرار دادیم. در ادامه به افرادی که از لحاظ مالی مشکل داشتند و نمی‌توانستند مکانی برای فعالیت در اختیار داشته باشند؛ در این سوله فضا دادیم و با غرفه بندی کارگاه‌های مختلف مثل: چرم، سفال، فرش، مکرومه، رزین، چوب و لیزر امکانی را فراهم آوردیم تا افراد از تخصص‌های یکدیگر برای تولید محصول استفاده کنند. در حال حاضر حدود چهار سال است که در قالب مجموعه‌ای به نام «مصباح هنر» مشغول به فعالیت هستیم. در این مدت کیفیت کار همه کارگاه‌ها بسیار بالا رفته و از لحاظ درآمدزایی به موفقیت رسیده‌اند و به دنبال توسعه کسب و کارهایشان هستند.

حالا افرادی برای همفکری و مشورت در توسعه کسب و کارهای این هنرمندان از طرف شورای شهر، شهرداری، بسیج و گروه‌های جهادی به ما معرفی می‌شوند.

جالب است بدانید شروع کار ما در شاهین‌شهر با واریز حق بازنشستگی شهدا شکل تازه‌ای به خود گرفت. همسرم فرزند شهید است و در آن مقطع دو مبلغ سی میلیون تومان به همسرم و خواهرش به عنوان پاداش بازنشستگی دادند. با مبلغ اول دستگاه لیزر خریداری کردیم و مبلغ دوم هم صرف خرید مواد اولیه شد. در سال اول حدود ۱۵۰۰ محصول فرهنگی طراحی و تولید کردیم و با حمایت بنیاد مهدویت نمایشگاه‌هایی را در سطح شهر برگزار کردیم. صاحبان صنایع در این نمایشگاه شرکت کردند و آشنایی با هم پیدا کردیم. در همین گپ و گفت‌ها متوجه شدیم می‌توانیم به حل مشکلات آن‌ها کمک کنیم. کمک به این صنایع نیز از طریق گروه‌هایی انجام می‌شد که در سوله خودمان به آن‌ها فضا برای فعالیت داده بودیم.

در حال حاضر مجموعه کارگاه‌های ما با هم محصول مشترک طراحی و تولید می‌کنند. روند فعالیت‌های ما به گونه‌ای است که به علاقه‌مندان مستعد کمک می‌کنیم تا هم وارد حوزه کار اقتصادی شوند و هم توانایی پیدا کنند و در نهایت مورد حمایت قرار بگیرند. به نوعی ما «شتاب‌دهنده مشاغل خرد و خانگی» هستیم.

در مقطعی همه اعضای گروه‌ها به سمت جهاد دانشگاهی اصفهان هدایت شدند تا در دوره‌های بازاریابی به صورت رایگان شرکت کنند. کارگاه‌های ما هم اکنون در حال بازنگری در محصولاتشان هستند. خیلی از خدماتی که مشاغل خانگی در شهر به آن نیاز دارند در مجموعه کارگاه ما انجام می‌شود. مثلا با لیزر محصولات را برش می‌دهیم، برندشان را هک می‌کنیم، کار چاپ آنها را انجام می‌دهیم و به صورت مشترک در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنیم.

ما موفق به اخذ اولین مجوز تعاونی مشاغل خانگی را در شهر اصفهان شده‌ایم. من به عنوان عضو هیئت مدیره قصد دارم کل کارگاه‌ها را تحت پوشش این تعاونی قرار دهم.

 

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up