معتادان که درمان شدند، سرقت‌های کوچک کاهش پیدا کرد
معتادان که درمان شدند، سرقت‌های کوچک کاهش پیدا کرد
عرصه: خدمات اجتماعی

وقتی در یک شهر پانزده هزار نفری هنوز یک ورزشگاه استخر یا امکانات فرهنگی نباشد فساد اخلاقی و اعتیاد هم رواج پیدا می‌کند که لازم است مردم و مسوولین به میدان بیایند تا این مسائل حل شود.

سهراب صداقت ۵۰ ساله کارشناس علوم سیاسی مسوول انجمن رویش امید شهرستان طالخونچه استان اصفهان هستم.

زمانی که رئیس شورای حل اختلاف شدم، آرام آرام با مسائل و معضلات اجتماعی آشنایی پیدا کردم و دغدغه‌ای در من ایجاد شد که منجر به تشکیل این انجمن گردید.

ما در زمینه پیشگیری درمان و آموزش و حمایت مالی از خانواده‌ها و بیماران مبتلا به اعتیاد فعالیت می‌کنیم.

روال کار ما بدین‌گونه است که بیمار معتاد آقا و خانم را که خواهان ترک اعتیاد هستند به کمپ‌های مخصوص معرفی می‌کنیم و هزینه درمان این بیماران را که در وضعیت مالی بسیار بدی هستند و ممکن است به کارهای خلاف مثل سرقت روی بیاورند تقبل می‌کنیم.

بیماران معتاد حداقل سه دوره در کمپ هستند که به صورت عادی و ماهیانه این کار را انجام می‌دهیم. برای خانواده افرادی که به کمپ انتقال داده می‌شوند کارگاه و جلسات مشاوره عمومی برگزار می‌کنیم. هدف این است که بعد از اینکه درمان اعتیاد انجام شد و این افراد به منزل بازگشتند نوع رفتار خانواده با بیمار تعریف شده باشد تا دوباره به مواد مخدر تمایل پیدا نکند.

در این دوره زمانی از خانواده با ارائه بسته‌های معیشتی حمایت می‌کنیم.

پس از درمان نیز بر معتادان نظارت داریم. برای خانواده‌ها و بیماران ترک کرده جلسات مشاوره خصوصی به صورت هفتگی و رایگان در محل انجمن برگزار می‌شود. کسانی که بهبود پیدا می‌کنند اگر اطمینان داشته باشیم که وضعیتشان پایدار است و متقاضی کار هستند آنها را به کارگاه‌ها و معرفی می‌کنیم.

شهر ما پانزده هزار نفر جمعیت دارد و در مدت فعالیت انجمن ما سرقت‌های کوچک نزدیک به صفر شده است. با کمک مردم و نیروی انتظامی توزیع و مصرف مواد مخدر هم کاهش چشمگیر داشته است. شهر ما یک شهر مذهبی است و بحث اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی حتی به مقدار اندک هم برای مردم قابل تحمل نیست. برای همین خیرین به شدت تمایل دارند که در این زمینه با ما همکاری کنند. البته ما به دنبال راهی هستیم که با ایجاد درآمد پایدار انجمن را خودکفا کنیم. وقتی در یک شهر پانزده هزار نفری هنوز یک ورزشگاه استخر یا امکانات فرهنگی نباشد فساد اخلاقی و اعتیاد هم رواج پیدا می‌کند که لازم است مردم و مسوولین به میدان بیایند تا این مسائل حل شود.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up