حمایت غذایی پیش‌از بارداری…
حمایت غذایی پیش‌از بارداری…
عرصه: خیریه

درمان ناباروری صرفا موضوعی پزشکی نیست و گاهی لازم است افراد نابارور پیش‌از تصمیم برای بچه‌دار شدن روش‌های تغذیه‌ای خود را اصلاح کنند.
من «معصومه طاهریان» متولد سال ۱۳۴۷ کارشناس حقوق و بازنشسته سپاه پاسداران و یکی از اعضای موسسه خیریه افزایش جمعیت و فرزندآوری شهر دامغان هستم.
با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره افزایش جمعیت، از سال ۱۴۰۰ در این حوزه شروع به فعالیت کردیم. ابتدا با خواهران دغدغه‌مند جلساتی گذاشتیم و جمع‌بندی‌مان این شد که برای کمک به افزایش جمعیت باید در دو محور ازدواج جوانان و مادران نابارور فعالیت کرد. در ادامه مسیر گروه پزشکی که به صورت جهادی کار می‌کردند به همراه جمعی از انسان‌های خیر با ما همراه شدند تا از روش‌های مختلف بتوانیم با تامین هزینه‌های درمان خانواده‌های نابارور از آن‌ها حمایت کنیم. از صد و پنجاه نفری که در این طرح ثبت نام کرده‌اند تاکنون پانزده نفر صاحب فرزند شده‌اند.
ناباروری یکی از نتایج تغییر سبک زندگی افراد است و ما برای درمان این مساله ابتدا تغذیه افراد را اصلاح می‌کنیم.
خانم دکتر حسینی که در مجموعه ما حضور دارند نیز در ادامه داروها و روش‌های دستوری و ممنوعیت‌های غذایی را به افراد متقاضی بارداری اعلام می‌کنند و سپس آن‌ها را به آزمایشگاه و سونوگرافی هدایت می‌کنند.
برای افرادی که سنشان بالا رفته و دیگر فرصتی برای پذیرش درمان‌های سنتی ندارند به دنبال روش‌های جدید هستیم که البته این روش‌ها هزینه درمانی بالایی دارد و نیاز است تا بخشی از این هزینه از طریق وام تامین شود. ما این افراد را به مراکز وام‌دهنده معرفی می‌کنیم تا بتوانند برای عمل IVF هزینه لازم را تامین کنند.
در برنامه‌ای دیگر خانواده‌هایی که فرزند سوم و چهارم را می‌آورند مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند. مادران باردار هم که در دوران بارداری دچار مشکل می‌شوند با حمایت دارویی مورد مراقبت قرار می‌گیرند.
در تامین هزینه‌های این فعالیت‌ها علاوه بر کمک‌های مردمی، از ظرفیت دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی و شهرداری‌ها هم استفاده می‌کنیم. در بخش فرهنگ‌سازی هم اقداماتی انجام می‌دهیم. مثلا مادرانی که تحصیل کرده هستند و پنج شش فرزند دارند با هماهنگی و پیگیری ما برای سخنرانی در مساجد، حسینیه‌ها و موسسات دعوت می‌شوند.
ما با بسیج خواهران نشست‌هایی داریم و تعامل دوجانبه خوبی را با آن‌ها برقرار کرده‌ایم و از ظرفیت جلسات خانوادگی بانوان و گفت و گوی چهره به چهره برای پیشبرد امور بهره می‌گیریم
تعدادی از معلمان را جذب جمعیت کرده‌ایم و یک گروه در فضای مجازی تشکیل شده تا در مدارس با اولیا جلسات ترویج فرزندآوری برگزار کنند. این روش را در حوزه علمیه هم انجام داده‌ایم و خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شده است.

ما مردم نیوز در شبکه‌های اجتماعی:

پربازدیدترین خبرها
keyboard_arrow_up